L'aprovació d'un dictamen sobre la modificació puntual del Pla Especial Urbanístic de la Fàbrica Nova dijous en el ple de Manresa va donar l'oportunitat d'aclarir dubtes dels veïns de les Escodines i del públic en general.
El que havia de ser un tràmit eminentment tècnic per incorporar al pla les apreciacions dels organismes sectorials afectats va acabar sent un al·legat de veïns i grups d'esquerra en contra de Criteria CaixaHolding, l'interlocutor que l'Ajuntament té a l'altra banda per tramitar les actuacions a l'entorn de la Fàbrica Nova.
La presidenta de l'AVV de les Escodines, Carme Carrió, va intervenir des del públic per demanar al govern més comunicació ja que el projecte de la pista per activitats esportives que anirà darrera les piscines el van conèixer per la premsa. Carrió també va aprofitar per aclarir si la construcció d'aquesta pista afectarà a la rampa o les escales mecàliques de la Baixada del Dret.
El regidor Jordi Serracanta va fer una extensa intervenció per aclarir a Carrió que en aquests moments no estan en la fase de les "obres" sinó en una "d'anterior", i que la pista i les escales mecàniques son dues accions diferents i que la inversió en una no resta de l'altra. En un moment del seu discurs, el convergent va assenyalar que "cal tenir confiança", i aquesta expressió va ser aprofitada per entrar contra Criteria CaixaHolding.
Tant Gemma Tomàs, de la CUP, com Dídac Escolà, de DM, com la ponent Carme Carrió van assegurar que no tenen "cap mena de confiança en la Caixa", i que per tant, no cal que els ho demanin. La presidenta de les Escodines va anar més enllá i va posar èmfasi en que "no volem que una colla de tècnics decideixin el nostre futur a la Baixada dels Drets".
Serracanta va recordar que "no podem triar el nostre interlocutor" referint-se a que el propietari de la Fàbrica Nova és qui és. El dictamen va prosperar amb els vots de CiU, ERC, PSC i C's.
La pista de la Fàbrica Nova no afectarà a les escales de la Baixada dels Drets
L'aprovació d'un dictamen tècnic posa de manifest la desconfiança dels veïns amb Criteria CaixaHolding
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de gener de 2016 a
les 22:40
Actualitzat el
22 de gener de 2016 a les
22:44
Et pot interessar
-
Política
Castellbell i el Vilar millora la seguretat del Casino Burés
-
Política
«Assetjament polític»: Ramon Bacardit denuncia una cacera de bruixes a Manresa
-
Política
El soterrament dels FGC a l'entrada de Manresa continua sense calendari d'obres
-
Política
«La desintegració de l'Estat espanyol és inevitable: serà el 2029»
-
Política
Castellbell s'afegeix al front municipal per resoldre els dèficits de les urbanitzacions
-
Política
Fiscalia demana l'arxiu de la causa contra l'exregidor de la CUP de Santpedor Aniol Vila
