L'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada va aprovar el passat dijous a proposta d'ICV una moció en contra de la llei hipotecària i amb propostes i acords concrets per tal de paralitzar els desnonaments.
	
	La moció aprovada per unanimitat  exigieix una moratòria general i una nova llei. A més els acords del text persegueixen l'objectiu d'anar més enllà dels posicionaments i que s'adoptin "mesures concretes per paralitzar-los i per no mostrar-s'hi còmplices".
	
	Entre d'altres, en els acords de la moció s'inclou sol·licitar al jutge degà la paralització de tots els desnonaments programats. Aquesta mesura seria possible tal com dictaminen diversos informes judicials acollint-se a la Directiva Europea 93/13/CEE del Consell, de 5 d'abril de 1993, segons la qual la llei hipotecària espanyola inclou clàusules abusives.
	
	En la mateixa línia i amb l'objectiu que els ajuntaments no mostrin cap col·laboració amb aquestes situacions, s'acorda que la policia local no donarà suport als agents judicials en l'execució dels desnonaments i que es realitzi una exempció de l'impost sobre la plusvàlua a les famílies que es queden sense habitatge.
	
	Així mateix, l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada acorda amb l'aprovació de la moció operar preferentment amb aquelles entitats financeres que no executin desnonaments així com treballar per acordar amb les immobiliàries que els pisos buits siguin posats a lloguer social per a les famílies afectades.
La Policia Local de Sant Joan no intervindrà en els desnonaments
L'Ajuntament va aprovar per unanimitat una moció d'ICV en contra de la llei hipotecària
ARA A PORTADA
- 
													Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals  
- 
													Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals  
- 
													El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals  
- 
													
													
															  
- 
													Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals  
Publicat el 01 de gener de 2013 a les 15:49
																			
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Cardona congela taxes i impostos municipals de cara a 2026 i només apuja un 2,5% l'IBI per l'IPC Política
												Cardona congela taxes i impostos municipals de cara a 2026 i només apuja un 2,5% l'IBI per l'IPC
- 
												 Política
												Els cims del Bages s'il·luminen per recordar els vuit anys de la proclamació de la República Política
												Els cims del Bages s'il·luminen per recordar els vuit anys de la proclamació de la República
- 
												 Política
												El PSC celebra la Festa de la Rosa a Castellnou i enceta el camí cap a les municipals del 2027 Política
												El PSC celebra la Festa de la Rosa a Castellnou i enceta el camí cap a les municipals del 2027
- 
												 Política
												Turons i cims del Bages s'il·luminaran amb farells per reivindicar la proclamació de la República Política
												Turons i cims del Bages s'il·luminaran amb farells per reivindicar la proclamació de la República
- 
												 Política
												De la ZBE a la «pujada d'impostos»: la marxa lenta que no arrenca a Manresa Política
												De la ZBE a la «pujada d'impostos»: la marxa lenta que no arrenca a Manresa
- 
												 Política
												Cardona presenta un projecte de 12,5 milions per transformar i revitalitzar el seu nucli antic Política
												Cardona presenta un projecte de 12,5 milions per transformar i revitalitzar el seu nucli antic

 
															 
															 
															 
															 
															