Aquest dijous a les 6 de la tarda tindrà lloc a la Capella de Sant Andreu de Santpedor una xerrada amb el títol "Aturem la Llei Aragonès" a càrrec de Belén Tascón, presidenta de la FAPAC (Federació d'Associacions de Pares i Mares de Catalunya), que parlarà de les conseqüències que pot tenir l'esmentada llei d'arribar-se a implantar.
Belén Tascón va esdevenir presidenta de l'entitat el 2017, després de deu anys de militància pels drets educatius, i va començar a mobilitzar-se en contra d'un marc legislatiu orientat a introduir la lògica neoliberal al món de l'escola.
És des del centre educatiu dels seus fills des d'on es va plantejar fer una xarxa d'escoles insubmises a la LOMCE, una iniciativa que va aconseguir un bon nombre d'adhesions. "Allò que vam denunciar llavors és el que està passant ara: hi ha competència entre els centres públics. Les direccions són autònomes i implementen el model que volen, però si perden alumnes se les penalitza i també perden recursos", explica Tascón, que actualment forma part de l'AMPA de l'Escola Patronat Domènech de Barcelona i també participa en l'Assemblea Groga de Gràcia (AGG).
La presidenta de la FAPAC ha alertat que, d'arribar-se a implantar, la la Llei Aragonès, representarà un abans i un després per a molts serveis públics, que ara s'ofereixen de manera directa i que amb la nova legislació, assegura, podran ser externalitzats. Així, serveis sanitaris, educatius i socials s'anomenaran públics, però seran gestionats per empreses privades.
Tascón ha demanat que s'aturi la tramitació del projecte de llei al Parlament i s'obri un debat amb la societat. Lamenta, també, que JuntsxCat, ERC, Cs, PP i PSC estiguin d'acord amb la llei i ha recordat que no poden ignorar la mobilització que hi ha en contra.
La presidenta de la FAPAC visitarà Santpedor convidada per la CUP
Belén Tascón parlarà sobre la llei Anagonès
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de gener de 2020 a les 19:17
Actualitzat el 15 de gener de 2020 a les 19:21
Et pot interessar
-
Política
La CUP renova el seu grup al Consell Comarcal del Bages
-
Política
Manresa compra el convent de les Caputxines per garantir-ne l'ús públic i el futur patrimonial
-
Política
Bacardit reclama a Marc Aloy que exigeixi al Govern l'obertura immediata del peatge de la C-16
-
Política
La CUP d'Artés critica la instal·lació de càmeres i alerta d'una vulneració de drets
-
Política
Junts reclama la «gratuïtat immediata» de la C-16 davant el «col·lapse crònic» de Rodalies
-
Política Artés aprova instal·lar càmeres de videovigilància per reforçar la seguretat ciutadana
