L'alcalde del PSC de Castellnou de Bages, Francesc Martínez, ha admès aquest dimarts en el ple municipal que es va quedar una bicicleta elèctrica que la Diputació de Barcelona havia donat a l'Ajuntament per a ús municipal. El regidor d'ERC a l'oposició Domènec Òrrit li ha preguntat si casa seva "és una dependència municipal" després d'assegurar que allà hi tenia la bicicleta donada per l'òrgan provincial. Martínez ha reconegut que sí, que la tenia a casa seva, però ha passat de seguida al següent punt del ple. La bicicleta es troba a casa seva des del primer moment del lliurament.
El secretari municipal de Sant Fruitós continua cobrant de Castellnou
El ple ha servit també per saber que l'Ajuntament ja no fa servir els serveis de l'empresa del secretari municipal de Sant Fruitós -El Dret de la Terra- en forma de quota mensual, tal i com va destapar NacióManresa el juliol de 2017, però que en el darrer mes li ha encarregat dos informes, el primer dels quals va pujar més de 1.800 euros, malgrat que ara sí que té una secretària municipal pròpia. El primer informe -del que ha transcendit el preu- era per saber si una casa de colònies que pertany a un seminari ha de pagar l'IBI o n'està exempt, i el segon per saber en quins situació es queda el poble amb la pròrroga del pressupost de 2017, una explicació que qualsevol secretari municipal por explicar en poca estona.
L'oposició, a banda d'acusar-lo d'encarregar aquests informes per compensar el fet de no "tenir El Dret de la Terra en nòmina", ha acusat Martínez d'obscurantisme per no haver compartit aquests informes amb l'oposició i "haver-ne volgut passar de puntetes".
Revel·lar informació fiscal confidencial de membres de l'oposició
Però la cosa no ha acabat així. En l'última pregunta del ple, el regidor de l'oposició Òrrit ha acusat l'alcalde d'haver revel·lat a diversos veïns del poble dades fiscals confidencials seves. En concret l'alcalde hauria usat el llistat que Aigües de Manresa facilita als serveis socials dels ajuntaments davant dels casos d'impagaments -perquè el consistori respongui si es tracta de casos de pobresa energètica- per mostrar als veïns que Domènec Òrrit tenia deutes pendents amb l'empresa de subministraments.
Davant d'aquest fet, el regidor republicà ha portat al ple municipal un certificat d'Aigües de Manresa conforme ni té ni ha tingut deutes amb l'empresa, però ha volgut deixar clar que "ni que hagués tingut el deute, vostè ha de guardar confidencialitat de les dades que hi ha a l'Ajuntament". Martínez ha negat les acusacions, però ràpidament la regidora de Serveis Socials ha assegurat que d'ella no havia sortit aquesta informació.
Després de diversos episodis desagradables més amb acusacions de mentir de banda i banda, i després de les preguntes del públic, el ple s'ha donat per tancat. Castellnou continua amb un govern en minoria, després que el regidor del PSC Manel Valero deixés el càrrec i passés a ser no adscrit. En aquest ple encara s'ha notat més per la baixa de la regidora Carme Llorens. L'alcalde, Francesc Martínez es va donar de baixa del PSC però continua encapçalant el grup municipal socialista a l'Ajuntament.
L'alcalde de Castellnou es va quedar una bicicleta elèctrica que la Diputació havia donat per al poble
També l'acusen d'haver revel·lat a veïns del poble dades financeres i personals de membres de l'oposició | En el darrer mes ha demanat dos informes més a l'empresa del secretari de Sant Fruitós sense comptar amb la secretària municipal
ARA A PORTADA
-
L'esfondrament d'una part de la teulada del Palau Prioral alarma Monistrol de Montserrat Pere Fontanals
-
-
El nou microbús del Centre Històric de Manresa fa el primer recorregut abans d'entrar en servei Pere Fontanals
-
La jutgessa arxiva la causa penal per la mort de tres treballadors a la mina de Súria Pere Fontanals
-
Les obres de la plaça Vella d'Artés revelen vestigis arqueològics de més de 2.000 anys Pere Fontanals
Publicat el
06 de febrer de 2018 a
les 21:45
Et pot interessar
-
Política
Santpedor reclama 46.000 euros a Ampans per incompliments en el servei de recollida de residus
-
Política
ERC reivindica la feina feta perquè el nou CAP de Sant Fruitós sigui una realitat
-
Política
Junts acusa el govern de Manresa de no aclarir el destí del cartró reciclat
-
Política
FGC licita l'estudi informatiu del perllongament de la línia R5 més enllà de Manresa
-
Política
La macroenquesta pel dret a l'habitatge i els salaris manté un degoteig constant a Manresa
-
Política
«Viure ens costa la vida»: neix una campanya que planteja la vaga general pel salari i l'habitatge
