L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, no confia massa que el Papa Francesc visiti Manresa el 2022 coincidint amb el cinquè centenari de l'estada de Sant Ignasi de Loiola a la ciutat. "Les prioritats del pontificat de Francesc són unes altres, més encaminades a visitar països en vies de desenvolupament o del Tercer Món", ha explicat Junyent, que sí que ha assegurat que la comunitat dels jesuïtes està il·lusionada amb el projecte Manresa 2022, tant a nivell intern com de projecció exterior.
Aquestes reflexions les ha realitzat l'alcalde en el transcurs del balanç de mig mandat organitzat per la Delegació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes, en que els cinc mitjans de la ciutat, Regió7, Grup Taelus, TLB Grup, El Pou de la Gallina i NacióManresa, l'han entrevistat en un acte obert a la ciutadania.
Un altre dels temes que ha sortit en el transcurs de l'entrevista ha estat el de les gravacions del Vermell i la posterior destitució d'Estefanell. Junyent ha negat que abans d'aquet tema la seva relació amb Estefanell no fos bona. És més, ha assegurat que la considera una "excel·lent" persona, però que "cal distingir entre la persona i les seves actuacions".
En l'entrevista, l'alcalde ha continuat sense desvetllar si repetirà de candidat del PDeCAT el 2019, "però perquè hores d'ara encara no ho sé", i ha traslladat la seva resposta a quan s'aprovi el pressupost del 2018. El que sí que té clar és que repetiria aliana amb ERC si la correlació de forces ho permetés, tot i que no es planteja un escenari amb els republicans amb més regidors que els nacionalistes.
La resta de l'entrevista ha servit per repassar altres temes de balanç i d'actualitat de les diverses àrees d'urbanisme, habitatge, projecció de la ciutat o serveis socials, entre d'altres. Un exercici que es repetirà a final de mandat, segons la voluntat de l'organització.
L'alcalde no confia que el Papa Francesc visiti Manresa el 2022
Política
En l'entrevista amb els periodistes per fer la valoració de mig mandat, Junyent ha assegurat que considera Estefanell una "excel·lent" persona, però que "cal distingir entre la persona i les seves actuacions" per explicar la seva destitució
ARA A PORTADA
-
Política Lakshmi Roset atribueix a l'extrema dreta els comentaris masclistes per «dissuadir» les dones Pere Fontanals
-
Política Centenars de comentaris sexualitzats sobre la regidora de la CUP de Moià després d'un vídeo polític a les xarxes Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Els 400 drons enamoren Manresa abans d'un multitudinari Castell de Focs a l'Agulla Pere Fontanals
-
-
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
21 de juny de 2017 a
les 22:25
Actualitzat el
22 de juny de 2017 a les
15:20
Et pot interessar
-
Política
El ple de Moià aprova l'ampliació de l'escorxador i la instal·lació de la planta de biogàs
-
Política
Moià celebrarà aquest dimecres el ple sobre el polígon d'El Prat ajornat per un ciberatac
-
Política
Absolt l'exregidor cupaire Jordi Garcés de les amenaces a Aliança Catalana el Sant Jordi de 2025
-
Política
El Sector Vermell reclama agilitzar les millores a l'estadi del Congost
-
Política
La Diputació reforça el suport a Manresa per combatre la segregació educativa
-
Política
El PP acusa el Govern de «premiar l'ocupació» amb la compra del Bloc 8 de Manresa
