L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, no confia massa que el Papa Francesc visiti Manresa el 2022 coincidint amb el cinquè centenari de l'estada de Sant Ignasi de Loiola a la ciutat. "Les prioritats del pontificat de Francesc són unes altres, més encaminades a visitar països en vies de desenvolupament o del Tercer Món", ha explicat Junyent, que sí que ha assegurat que la comunitat dels jesuïtes està il·lusionada amb el projecte Manresa 2022, tant a nivell intern com de projecció exterior.
Aquestes reflexions les ha realitzat l'alcalde en el transcurs del balanç de mig mandat organitzat per la Delegació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes, en que els cinc mitjans de la ciutat, Regió7, Grup Taelus, TLB Grup, El Pou de la Gallina i NacióManresa, l'han entrevistat en un acte obert a la ciutadania.
Un altre dels temes que ha sortit en el transcurs de l'entrevista ha estat el de les gravacions del Vermell i la posterior destitució d'Estefanell. Junyent ha negat que abans d'aquet tema la seva relació amb Estefanell no fos bona. És més, ha assegurat que la considera una "excel·lent" persona, però que "cal distingir entre la persona i les seves actuacions".
En l'entrevista, l'alcalde ha continuat sense desvetllar si repetirà de candidat del PDeCAT el 2019, "però perquè hores d'ara encara no ho sé", i ha traslladat la seva resposta a quan s'aprovi el pressupost del 2018. El que sí que té clar és que repetiria aliana amb ERC si la correlació de forces ho permetés, tot i que no es planteja un escenari amb els republicans amb més regidors que els nacionalistes.
La resta de l'entrevista ha servit per repassar altres temes de balanç i d'actualitat de les diverses àrees d'urbanisme, habitatge, projecció de la ciutat o serveis socials, entre d'altres. Un exercici que es repetirà a final de mandat, segons la voluntat de l'organització.
							
																					
														
								L'alcalde no confia que el Papa Francesc visiti Manresa el 2022
En l'entrevista amb els periodistes per fer la valoració de mig mandat, Junyent ha assegurat que considera Estefanell una "excel·lent" persona, però que "cal distingir entre la persona i les seves actuacions" per explicar la seva destitució
ARA A PORTADA
- 
													Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals  
- 
													Èxit del Gastrorecup a Manresa: 80 comensals i 1.600 euros per la Fundació del Convent de Santa Clara Pere Fontanals  
- 
													Sant Fruitós adquireix tota la finca de Can Figueras per ampliar el Bosquet i crear la Casa-Museu Pere Fontanals  
- 
													Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals  
- 
													El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals  
 
								- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 21 de juny de 2017 a les 22:25
										Actualitzat el 22 de juny de 2017 a les 15:20
									
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Sant Joan aprova un pressupost de 13 milions per al 2026 sense augmentar impostos Política
												Sant Joan aprova un pressupost de 13 milions per al 2026 sense augmentar impostos
- 
												 Política
												Cardona congela taxes i impostos municipals de cara a 2026 i només apuja un 2,5% l'IBI per l'IPC Política
												Cardona congela taxes i impostos municipals de cara a 2026 i només apuja un 2,5% l'IBI per l'IPC
- 
												 Política
												Els cims del Bages s'il·luminen per recordar els vuit anys de la proclamació de la República Política
												Els cims del Bages s'il·luminen per recordar els vuit anys de la proclamació de la República
- 
												 Política
												El PSC celebra la Festa de la Rosa a Castellnou i enceta el camí cap a les municipals del 2027 Política
												El PSC celebra la Festa de la Rosa a Castellnou i enceta el camí cap a les municipals del 2027
- 
												 Política
												Turons i cims del Bages s'il·luminaran amb farells per reivindicar la proclamació de la República Política
												Turons i cims del Bages s'il·luminaran amb farells per reivindicar la proclamació de la República
- 
												 Política
												De la ZBE a la «pujada d'impostos»: la marxa lenta que no arrenca a Manresa Política
												De la ZBE a la «pujada d'impostos»: la marxa lenta que no arrenca a Manresa

 
															 
															 
															 
															