L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, no confia massa que el Papa Francesc visiti Manresa el 2022 coincidint amb el cinquè centenari de l'estada de Sant Ignasi de Loiola a la ciutat. "Les prioritats del pontificat de Francesc són unes altres, més encaminades a visitar països en vies de desenvolupament o del Tercer Món", ha explicat Junyent, que sí que ha assegurat que la comunitat dels jesuïtes està il·lusionada amb el projecte Manresa 2022, tant a nivell intern com de projecció exterior.
Aquestes reflexions les ha realitzat l'alcalde en el transcurs del balanç de mig mandat organitzat per la Delegació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes, en que els cinc mitjans de la ciutat, Regió7, Grup Taelus, TLB Grup, El Pou de la Gallina i NacióManresa, l'han entrevistat en un acte obert a la ciutadania.
Un altre dels temes que ha sortit en el transcurs de l'entrevista ha estat el de les gravacions del Vermell i la posterior destitució d'Estefanell. Junyent ha negat que abans d'aquet tema la seva relació amb Estefanell no fos bona. És més, ha assegurat que la considera una "excel·lent" persona, però que "cal distingir entre la persona i les seves actuacions".
En l'entrevista, l'alcalde ha continuat sense desvetllar si repetirà de candidat del PDeCAT el 2019, "però perquè hores d'ara encara no ho sé", i ha traslladat la seva resposta a quan s'aprovi el pressupost del 2018. El que sí que té clar és que repetiria aliana amb ERC si la correlació de forces ho permetés, tot i que no es planteja un escenari amb els republicans amb més regidors que els nacionalistes.
La resta de l'entrevista ha servit per repassar altres temes de balanç i d'actualitat de les diverses àrees d'urbanisme, habitatge, projecció de la ciutat o serveis socials, entre d'altres. Un exercici que es repetirà a final de mandat, segons la voluntat de l'organització.
L'alcalde no confia que el Papa Francesc visiti Manresa el 2022
Política
En l'entrevista amb els periodistes per fer la valoració de mig mandat, Junyent ha assegurat que considera Estefanell una "excel·lent" persona, però que "cal distingir entre la persona i les seves actuacions" per explicar la seva destitució
ARA A PORTADA
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
-
Política Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa Pere Fontanals
-
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
21 de juny de 2017 a
les 22:25
Actualitzat el
22 de juny de 2017 a les
15:20
Et pot interessar
-
Política
El Moianès recupera la ruta de memòria antifeixista aquest dilluns, 12 d'octubre
-
Política
«S'ha creat un relat terrible sobre Manresa que hem de combatre»
-
Política
La CUP-Fem Manresa exigeix al govern més control dels diners públics després del cas Sallar
-
Política
Xavier Díez analitzarà a Manresa les perspectives actuals de l'independentisme
-
Política
Aliança Catalana presenta Jean Carlos de Aza com a candidat a l'alcaldia de Sallent
-
Política
Manresa nega cap trama de corrupció i descarta atorgar la subvenció a la Fundació Sallar
