L'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras (CDC), serà la primera presidenta de l'Associació de Municipis per la Independència (AMI) a partir de l'abril. La també diputada de Junts pel Sí al Parlament encapçala una candidatura de consens que s'haurà d'aprovar a la propera assemblea general que l'entitat té previst celebrar el 15 d'abril en un municipi de l'àrea metropolitana.
Lloveras, que actualment és vocal de l'executiva, ha explicat que la tasca de l'associació en els propers mesos serà la d'aportar la visió municipal en el debat nacional i en la redacció de la nova Constitució catalana. "L'AMI té molt a dir perquè és qui té una visió dels alcaldes que, en definitiva, són els que viuen el dia a dia dels pobles", ha destacat.
Actualment, el president provisional de l'entitat és l'alcalde de Montblanc, Pep Andreu, que va agafar el relleu de Carles Puigdemont. El passat 16 de gener Andreu ja va explicar que l'entitat treballava per a la confecció d'una nova executiva de consens per recollir el suport unànime de l'assemblea convocada a l'abril.
Qui és Neus Lloveras?
Neus Lloveras i Massana va néixer a Vilanova i la Geltrú el 3 d’agost de 1963. La seva etapa professional passa principalment per l’empresa privada. Després d’accedir a la Universitat i obtenir el Títol de Tècnic Administratiu al CIC de Barcelona treballa com a responsable de l’Administració de Vendes a l’empresa EPSON. El 1985 s’incorpora a la cooperativa AKO Electromecànica S.C.C.L. com a Directora d’Administració i Finances, càrrec que ha ocupat fins a accedir a l'alcaldia de Vilanova i la Geltrú.
Tot i matricular-se de jove a la Facultat de Belles Arts, la seva carrera professional ha estat centrada en els números i la gestió empresarial. Cap a mitjans de l'anys 90 es diploma en Direcció Financera a EADA de Barcelona. La seva professió en la direcció financera fa que l’empresa AKO sigui el projecte al qual ha dedicat gran part de la seva vida -ha passat de 12 treballadors inicials a quasi un centenar.
En la política, té el primer contacte l’any 2003 quan el llavors cap de llista, Esteve Orriols, l’incorpora entre el seu equip. Durant aquests anys combina la seva feina amb la de regidora de Convergència i Unió a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. El març del 2009 l’executiva municipal de CiU la tria per encapçalar el partit. Aquest 2015 va revalidar l'alcaldia, que ocupa des de 2011.
L'AMI tria Neus Lloveras com a nova presidenta a Cardona
La diputada de Junts pel Sí encapçala una candidatura de consens que s'haurà d'aprovar a la propera assemblea de l'entitat, a l'abril | La tasca de l'associació en els propers mesos serà la d'aportar la visió municipal en el debat nacional i en la redacció de la nova Constitució catalana, explica la futura líder de l'organisme
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 26 de gener de 2016 a les 19:13
Actualitzat el 26 de gener de 2016 a les 20:11
Et pot interessar
-
Política Dissabte començarà el període de votacions del pressupost participatiu de Sant Fruitós
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana
-
Política L'Ajuntament de Navàs aprova el pressupost més elevat de la seva història
-
Política La Generalitat farà obres de millora a les estacions d'autobús de Manresa i de Navàs