Laura Vilagrà torna a la primera línia política. I ho fa per ser la número dos de Pere Aragonès a la llista de les eleccions del 14-F. L'executiva d'ERC l'ha proposada aquest dilluns per fer tàndem amb el coordinador general del partit i vicepresident en funcions de president de la Generalitat.
Vilagrà va ser alcaldessa de Santpedor entre 2003 i 2015, diputada al Parlament entre 2006 i 2011, va ser la gerent de la Fundació Tutelar Santa Maria de Comabella d'Ampans del tercer sector fins que va ser nomenada gerent del Consell Comarcal del Bages des de setembre de 2019. Segons que ha explicat el partit, la tria de Vilagrà busca "reforçar el perfil de gestió pensant en el futur Govern de la Generalitat que haurà de fer front de ben segur a una situació econòmica i social complexa després de la pandèmia de la Covid".
Vilagrà és experta en la direcció i gestió d'equips i aportarà, segons el partit, "coneixement" en el tercer sector vinculat a l’àmbit social i d’inserció laboral i en les institucions públiques. Amb la tria ERC aposta també per "un valor segur del partit", on hi té una llarga trajectòria i coneix a fons la seva estructura territorial.
Vilagrà (Santpedor, 1976) és llicenciada en Ciències Polítiques i de l'Administració per la Universitat Autònoma de Barcelona i té un màster en Direcció Pública a ESADE. Va ser alcaldessa de Santpedor entre 2003 i 2015 i diputada al Parlament de Catalunya entre el 2006 i el 2011. Del 2016 i fins a l’aplicació de l’article 155, va ser la delegada del Govern a la Catalunya Central i va estar implicada en l'organització de l'1-O.
Un cop cessada, després de les eleccions del 21-D es va allunyar de la política. Així, va assumir el càrrec de gerent de la Fundació Tutelar Santa Maria de Comabella (AMPANS), una entitat del tercer sector en l'àmbit de la discapacitat. Una feina que, segons que ha explicat ERC, va compaginar amb la tasca de formadora externa de l'Associació Catalana de Municipis i Comarques. El 2019 va deixar AMPANS per convertir-se en gerent del Consell Comarcal del Bages. El consell nacional del partit es reunirà el 12 de desembre per ratificar les llistes de les quatre demarcacions per les eleccions del 14 de febrer.
Laura Vilagrà serà la número dos d'ERC el 14-F
Els republicans repesquen la dirigent, de la generació d'Aragonès, que va estar vinculada al tercer sector, per reforçar el perfil social i de gestió de la seva oferta
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de novembre de 2020 a les 18:37
Actualitzat el 01 de desembre de 2020 a les 08:59
Et pot interessar
-
Política
Cardona aprova un pressupost per a 2026 de 7,3 milions amb més inversió en habitatge i espai públic
-
Política
Per un Moià Viu denuncia «traves municipals» a la consulta per l'ampliació de l'escorxador
-
Política
La policia de Manresa fa retirar la bandera palestina de la plaça Gispert
-
Política
Una xerrada sobre el biogàs continuarà el debat ciutadà pel model de poble que vol Moià
-
Política
Les bicicletes del Baik tindran un segon punt de reparació i magatzem al Centre Històric
-
Política
L'Ajuntament de Manresa comença a instal·lar els senyals de la nova ZBE
