Les obres del carrer Jacint Icart de Moià, sota sospita

El govern de Moià ha trobat irregularitats en la factura de millora d'aquest carrer on hi consten materials i obres que no s'han detectat en una execució que data de 2007

Publicat el 03 de juny de 2012 a les 19:50
El carrer Jacint Icart, avui en dia. Foto: CIC Moià

Segons ha pogut saber Manresainfo.cat, el govern de Moià està amb la mosca darrera l'orella després que hagi apreciat que les obres que es van fer l'any 2007 al carrer Jacint Icart no reuneixen les característiques ni continguin tot el material que contempla la factura expedida per l'empresa Contratas Anco, SL, que és qui les va executar.

Tot va començar fa uns mesos quan l'actual govern del municipi va apreciar que no s'havien als veïns cobrat les quotes d'urbanització per la millora d'aquesta via que s'havia portat a terme cinc anys enrere. Amb la situació de gairebé fallida que travessa el consistori es va celebrar una reunió veïnal a fi de comunicar als afectats aquest aspecte i traslladar-los una proposta de liquidació. Segons la mateixa font, els veïns en tot moment van estar d'acord amb cobrir la seva part, però es van mostrar disconformes amb la xifra que se'ls demanava derivada de l'import total de la factura, uns 150.000 euros, ja que les millores portades a terme en el carrer havien de ser sensiblement més econòmiques.

Un cop fetes les cates sobre l'obra per l'arquitecte municipal es va comprovar que alguns dels conceptes i materials continguts a la factura no s'havien executat ni emprat tot i haver donat l'obra per acabada. A més, segons afirmen les fonts consultades per Manresainfo.cat, el que més fa sospitar a l'equip de govern actual és el fet que l'adjudicació d'aquestes obres del carrer Jacint Icart l'any 2007 es va fer sense projecte, ni molt menys concurs, a l'empresa Contratas Anco, SL. En aquella època, el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Moià era Joaquim Forcada, la quota d'Unió en el govern de CiU de Montràs. Tot i ser una empresa amb domicili a Barcelona, durant aquells anys Contratas Anco va rebre sis encàrrecs directes d'obra més a Moià, totes des de la regidoria d'Urbanisme de Forcada.

Tot i que els membres de l'actual equip de govern de Moià consultats no s'han volgut pronunciar a l'espera de tenir més elements de valoració, Manresainfo.cat ha pogut saber que possiblement s'encarregarà un peritatge extern per conèixer el desfasament exacte entre l'import de la factura i el valor real dels treballs realitzats.