Batussa per les ordenances fiscals al ple extraordinari de dijous passat a Sallent. L'equip de govern de CiU presentava uns números que van fer estirar els cabells a l'oposició. La intenció del govern local era augmentar la recaptació de l'IBI, l'impost de bens immobles, en un 9,23%. Una proposta que va encendre l'oposició d'ERC, CUP i ICV que no entenien com en èpoques de vaques magres s'augmentaven de manera "desproporcionada" l'impost més important per les arques municipals.
El PSC també va carregar contra la proposta però, finalment, va donar suport als números presentats, però amb la rebaixa proposada per l'oposició, que suposa un augment de la recaptació de l'IBI d'un 2,55%. És a dir, una fórmula que implica segons la zona i l'edificació que quedi congelat l'impost o s'incrementi per sobre d'aquest percentatge o fins i tot es rebaixi respecte la taxa de l'exercici anterior.
Ara bé, les ordenances aprovades pels vots de CiU i el PSC, i el vot en contra d'ERC,ICV i CUP, impliquen un augment del del 23% en l'IAE de les empreses, un 30% l'augment de les escombraries i 2,1% les taxes derivades del cementiri. L'oposició més bel·ligerant va ser ERC que va argüir els més de mig miler d'aturats al municipi i "l'acarnissament de CiU" contra els republicans quan aquests van practicar la revisió cadastral demorada des de feia 17 anys que va implicar l'augment de l'IBI.
Les ordenances mostren el pacte de govern a l'ombra entre CiU i PSC a Sallent
Només els socialistes voten a favor de la pujada d'impostos
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
-
Publicat el 01 de novembre de 2010 a les 19:44
Et pot interessar
-
Política Dissabte començarà el període de votacions del pressupost participatiu de Sant Fruitós
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana
-
Política L'Ajuntament de Navàs aprova el pressupost més elevat de la seva història
-
Política La Generalitat farà obres de millora a les estacions d'autobús de Manresa i de Navàs