Eudald C., l'excoordinador de l'ANC Manresa que aquest dilluns a primera hora ha estat detingut pels Mossos d'Esquadra per posar-lo a disposició judicial pel tall de l'AP7 a Salt el novembre de 2019 ha recordat que "encara es poden produir 13 detencions més a Manresa i al Bages de persones que estan encausades en el mateix procediment judicial".
Ho ha dit aquest dilluns a la tarda durant la concentració de suport que ha rebut convocada per la plataforma El Bages pels Drets Civils i Alerta Solidària i que ha aplegat desenes de persones a la plaça Sant Domènec. "Cal recordar també tots els encausats i fins i tot torturats, que ha tingut Manresa en el passat", ha afegit. També ha instat la ciutadania a actuar participant a les plataformes i entitats.
En la lectura del manifest, que s'ha fet rere una pancarta amb el lema Ser independentista no és cap delicte s'ha destacat la febre repressora de l'estat espanyol que té judicialitzats 3.300 catalans i s'ha recordat que l'aleatorietat en la detenció d'Eudald C. arriba al punt que el dia del tall de l'AP7 ell ni tan sols no era a Girona.
L'acte a la plaça Sant Domènec ha estat senzill però molt sentit. Les pancartes d'Independència i Llibertat o Amnistia Ara s'han entrelligat amb proclames d'"independència" i de "no estàs sol" i amb el cant dels Segadors que ha posat punt i final a la concentració.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tH7SCAA7XEU[/youtube]
[noticia]97818[/noticia]
L'excoordinador de l'ANC recorda que encara es poden produir 13 detencions més al Bages pels talls de l'AP7
El detingut ha rebut el suport de l'independentisme aquest dilluns a la tarda a la plaça Sant Domènec de Manresa
ARA A PORTADA
-
Carrer Guimerà: tot a punt per als nous recorreguts de bus i per a una tarifa plana d'aparcament Pere Fontanals
-
-
Junts insta l'Ajuntament de Manresa a allunyar-se de les empreses vinculades al cas DGAIA Pere Fontanals
-
Descobreix la Setmana del Turisme Industrial: experiències úniques per redescobrir el passat fabril del Bages Pere Fontanals
-
Manresa retrà homenatge a les víctimes del franquisme cinquanta anys després de les detencions Pere Fontanals

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 07 de juny de 2021 a les 21:05
Actualitzat el 07 de juny de 2021 a les 21:45
Et pot interessar
-
Política Aliança Catalana utilitza una imatge falsa feta amb IA per alimentar la xenofòbia a Manresa
-
Política Marc Aloy denuncia «falsedats greus» del vídeo d'Octuvre i anuncia accions legals per defensar-se
-
Política Junts reclama al Govern solucions urgents per la manca d'atenció pediàtrica al Moianès
-
Política Junts Manresa pressiona Marc Aloy per aclarir els seus vincles amb el cas DGAIA
-
Política Sant Fruitós i Sucre signen un agermanament en memòria de Lluís Espinal
-
Política Per què Manresa lidera les mobilitzacions del país contra el genocidi a Gaza?