López Tena presenta els pressupostos de l'Estat Català a Santpedor

Publicat el 20 d’abril de 2012 a les 18:53
López Tena durant la xerrada a Santpedor. Foto: SpI

Solidaritat Catalana de Santpedor va omplir dijous la Capella de Sant Andreu de Santpedor, per tal d'escoltar la presentació dels pressupostos de l'Estat Català 2012, és a dir, quins serien els pressupostos que tindria ara Catalunya si enlloc de ser una Comunitat Autònoma espoliada fos un Estat sobirà i recaptés i distribuís tots els seus impostos. El públic assistent era una barreja de sensibilitats polítiques i de gent preocupada pel mal moment que passa el país.

La conferència va anar a càrrec de del diputat i portaveu parlamentari de la formació, Alfons López Tena. El conferenciant va aconseguir fer amè i entenedor un tema tant cabdal per la nostra economia. La intervenció del diputat Tena va ser magistral tot explicant que la Generalitat de Catalunya pateix un espoli fiscal del 40% del seu pressupost "el pressupost d'ingressos de la Generalitat és de 24.000 milions d'euros, però el total d'impostos que paga Catalunya a l'Estat és de 41.000 milions d'euros, per tant, hi ha un decalatge e bastants milions perduts o robats pel camí". Tena va exposar que el pressupost que proposen per l'Estat Propi invertiria l'increment del pressupost en 3 grans blocs. Un primer d'àmbit social, que permetria aturar les retallades en aquest àmbit, incrementar la inversió en educació per eliminar 500 barracons cada any i també en sanitat per apropar-nos a la mitjana europea. El segon bloc aniria dedicar a la reactivació econòmica amb un programa d'inversions en infraestructures que permetrien, per exemple, finançar el Corredor Mediterrani en 4 anys. Dins aquest bloc també es dedicarien partides per inversió en I+D, plans industrials i ajudes a la internacionalització dels sectors dependents del mercat espanyol. En el darrer bloc la inversió aniria a sanejar l'endeutament per poder refinançar el deute i a un fons de reserva per les pensions.

En finalitzar les exposicions es va obrir un torn de preguntes en què tant López Tena va esclarir els dubtes dels assistents. Aquestes van versar entorn als rumors d'intervenció de comunitats autònomes per part del govern espanyol, sobre els beneficis d'una intervenció europea d'Espanya i no podia faltar que sortís el tema del dia, la insubmissió als peatges realitzada pel diputat Uriel Bertran.