El referent internacional sobre alternatives al control policial Alex Vitale debatrà a Manresa sobre polítiques de seguretat més enllà de la policia i el punitivisme el proper divendres 8 de juliol a 2/4 de 7 de la tarda a l'Auditori de la Plana de l'Om.
Vitale hi presentarà el seu llibre La fi del control policial, que alerta sobre com la policia ens posa en perill i per què és necessari trobar-hi una alternativa. L'acte està organitzat per l'editorial del llibre, la manresana Tigre de Paper.
[h3]Sinopsi[/h3]
En els últims anys s'ha vist una explosió de protestes contra la brutalitat i la repressió policials. Entre activistes, periodistes i polítics, el debat sobre com respondre i millorar l'actuació policial s'ha centrat en la responsabilitat, la diversitat, la formació i les relacions amb la comunitat. Malauradament, aquestes reformes no produiran resultats, ni soles ni combinades. Cal abordar el moll del problema: la naturalesa de la policia moderna en si mateixa.
Les pràctiques de "finestres trencades", la militarització de l'aplicació de la llei i la dramàtica expansió del paper de la policia durant els darrers quaranta anys han creat un mandat per als oficials que ha de revertir-se. Aquest llibre intenta provocar la discussió pública en revelar els orígens contaminats de la policia moderna com una eina de control social. Mostra com l'expansió de l'autoritat policial és incompatible amb l'empoderament de la comunitat, la justícia social, fins i tot la seguretat pública. Basant-se en investigacions pioneres de tot el món i cobrint pràcticament totes les àrees en la gamma cada vegada més àmplia de la feina policial,
Alex Vitale demostra com l'aplicació de la llei ha arribat a exacerbar els mateixos problemes que se suposa que ha de resoldre. En contrast, ens exposa exemples de llocs on la implantació sòlida d'alternatives policials, com la legalització, la justícia restaurativa i la reducció de danys, ha portat a reduccions en el crim, la despesa i la injustícia. La millor solució per a una mala actuació policial pot ser el seu final.
Manresa debatrà divendres sobre seguretat més enllà de la policia i el càstig
Alex Vitale presentarà el llibre "La fi del control policial" a l'Auditori de la Plana de l'Om en un acte de Tigre de Paper
Ara a portada
Publicat el 03 de juliol de 2022 a les 19:20
Actualitzat el 03 de juliol de 2022 a les 22:36
Et pot interessar
-
Política Aliança Catalana denuncia als Mossos l'assenyalament públic que va patir la diada de Sant Jordi
-
Política Dissabte començarà el període de votacions del pressupost participatiu de Sant Fruitós
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana
-
Política L'Ajuntament de Navàs aprova el pressupost més elevat de la seva història