[municipalsinformacional]
Manresa En Comú Podem proposa un nou model educatiu de ciutat per combatre la segregació escolar i garantir l'èxit educatiu de tot l'alumnat. La formació, també ha mostrat el seu descontentament amb l'actuació del consistori davant la situació actual de l'escola Muntanya del Drac i els anys de retard en la construcció de l'escola Valldaura.
L'alcaldable Ana Querol ha estat acompanyada de Ramon Antequera, mestre de primària i número 8 de la candidatura. Per a Querol, quatre anys després de l'informe de la Comissió d'estudi sobre la situació de la segregació escolar a Manresa, "continuem tenint set escoles en màxima complexitat i ens mantenim en les ràtios més altes de tota Catalunya perquè no s'han pres mesures" i això "afecta negativament els resultats escolars dels alumnes i les oportunitats de tots els infants".
Per aquest motiu, proposen "un nou sistema educatiu als centres manresans pensant en la integració", ja que, segons Ramon Antequera, "actualment no hi ha una mirada de conjunt entre els centres de la ciutat". En aquest sentit, el grup proposa substituir l'actual Oficina Municipal d'Escolarització (OME) per un organisme "que coordini les diferents accions dins un pla estratègic d'educació i que convidi a participar entitats socials i culturals de la ciutat, així com obrir els patis de les escoles, dotant-los de monitors i educadores socials".
L'objectiu de la proposta, afegeix Querol, és obtenir "l'èxit escolar i educatiu de tot l'alumnat" i això vol dir afrontar-ho des de l'inici "perquè hi ha moltes famílies que no accedeixen a l'escola bressol" i, per tant, cal posar més recursos perquè l'educació 0-3 sigui universal a Manresa.
També "cal garantir que tot l'alumnat tingui un itinerari educatiu personalitzat, incloent-hi les extraescolars, com al reforç escolar", perquè, afegeix, "allà on tenim les majors desigualtats educatives és en l'educació fora dei l'horari lectiu i no poder accedir a activitats extraescolars reprodueix les desigualtats i redueix les oportunitats de futur". De la mateixa manera "és important vigilar les transicions educatives, ja que més del 50% dels alumnes de Manresa, que comencen els estudis postobligatoris, no els acaben", i rebla Querol que "això no ens ho podem permetre com a ciutat". Així mateix, aposten per augmentar els recursos en "formació al llarg de la vida per ampliar serveis i horaris com l'escola per persones adultes, el servei de català o l'escola d'idiomes, per donar cobertura a tothom qui ho demana i ho necessita".
A més, cal interpel·lar a la Generalitat perquè compleixi les seves obligacions com ara construir "d'una vegada per totes l'escola Valldaura" i dotar de recursos i desenvolupar el decret de l'escola inclusiva. Finalment, també consideren imprescindible, com ja van anunciar "fer de les escoles refugis climàtics, adaptant-ne la climatització". Així mateix, es comprometen a posar fil a l'agulla i fer el que calgui per mantenir l'escola de la Muntanya del Drac al Xup, "cosa que no està garantida amb l'actual govern", han reblat.
Manresa En Comú Podem proposa un nou model educatiu per combatre la segregació escolar
Política
També ha mostrat el seu descontentament amb l'actuació davant la situació de l'escola Muntanya del Drac i els anys de retard en la construcció de l'escola Valldaura
ARA A PORTADA
-
Societat Més de 29.000 alumnes del Bages i el Moianès tornaran dimarts a les aules en un inici amb vaga Pere Fontanals
-
Societat «Qui instrumentalitza la mort de Vilajosana per sembrar odi no vol solucions, vol incendiar Manresa» Pere Fontanals
-
Successos Un dels detinguts pel crim de Manresa va ser arrestat quatre dies abans per un atac amb tornavís Pere Fontanals
-
Successos Escorcoll en el pis d'un dels detinguts pel crim de Manresa, al carrer Santa Llúcia Pere Fontanals
-
Societat El Consell Municipal de Solidaritat de Manresa condemna la violència i reclama serenor Pere Fontanals
Publicat el
21 de maig de 2023 a
les 20:56
Actualitzat el
21 de maig de 2023 a les
21:09
Et pot interessar
-
Política
Vox busca i no troba a Manresa el seu bocí de pastís per la indignació: només 12 persones a la seva concentració
-
Política
La instrumentalització política del crim de Manresa arriba al seu clímax
-
Política
«El debat de l'escorxador de Moià va desaparèixer sota una allau de masclisme»
-
Política
El Consell Comarcal del Bages condemna el crim de Manresa i fa una crida a la cohesió social
-
Política
Marc Aloy reclama «més unitat que mai» davant l'homicidi del carrer Sant Jaume
-
Política
El PP de Manresa reclama «reaccionar» després de l'homicidi de Carles Vilajosana
