Manresa reclama la reconversió de Via Laietana 43 en un centre d'interpretació de la repressió i la tortura

La proposta de l'Associació Memòria i Història de Manresa ha rebut el suport de tot el ple excepte Vox

  • Ple de l'Ajuntament de Manresa d'aquest dijous -
Publicat el 17 d’abril de 2025 a les 23:00

A proposta de l'Associació Memòria i Història de Manresa, el ple municipal de l'Ajuntament de Manresa d'aquest dijous ha aprovat la seva adhesió al manifest per a convertir l'edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona situada a la Via Laietana 43 en un centre d'interpretació de la repressió política i la tortura a Catalunya. L'aprovació ha estat per majoria absoluta de 23 vots a favor i 1 en contra. Han votat a favor els grups municipals que van subscriure la proposta d'adhesió, ERC, Junts, Fem Manresa i Nacionalista, i també els que no la van subscriure, PSC i Impulsem. Només l'única representant de Vox ha votat en contra.

Les organitzacions impulsores d'aquesta campanya demanen la desafecció de l'edifici com a centre operatiu policial i el seu trasllat a altres dependències, i la transferència de l'edifici de la Prefectura de Via Laietana i dels seus fons documentals a les institucions catalanes per tal que en facin la transformació en un espai de memòria, d'arxius documentals i centre d'interpretació de la impunitat i la tortura, especialment durant el franquisme, amb la participació de les entitats de memòria i persones represaliades.

Al manifest de Via Laietana 43. Fem justícia, fem memòria, s'han adherit 200 entitats i associacions memorialísques de Xile, Guatemala, Argentina, Mèxic, Uruguay, Paraguay, Xile, Brasil, França, Grècia, Líban, Portugal, Catalunya, País Valencià, Illes Balears i d'arreu de l'estat espanyol.