La Comissió 11 de Setembre, que aquest any està formada pel Consell de la República, la CUP, ERC, Junts per Catalunya, Òmnium Bages-Moianès i Poble Lliure, organitza la catorzena edició de la Marxa de Torxes per la Independència a Manresa. La marxa sortirà de la plaça Neus Català i Pallejà (Crist Rei) a 2/4 de 9 del vespre i recorrerà el passeig de Pere III, plaça Sant Domènec, Plana de l'Om i Sant Miquel. La colla castellera Tirallongues aixecarà un pilar en l'arribada a la plaça Major. La marxa comptarà també amb la participació de músics de carrer.
El parlament de l'acte anirà a càrrec d'Antoni Infante, membre de Decidim! Plataforma pel dret a decidir del País Valencià, convidat per la Comissió 11 de Setembre en el context d'una marxa que vol reivindicar l'amnistia i el dret a l'autodeterminació, i fer públic el rebuig a l'auge de l'extrema dreta, i per tal de mostrar la solidaritat amb el País Valencià en un moment greu, a causa de l'arribada al govern de la Generalitat del PP i Vox. Andalús de naixement i amb àmplia experiència sindical, Antoni Infante és membre fundador de la Plataforma pel Dret a Decidir del País Valencià i treballa a favor de la sobirania, la independència, el socialisme i l'equiparació de gènere.
El cartell d'aquesta catorzena edició és obra de l'artista santfruitosenca Clara Oliveres i les torxes es podran adquirir des d'una hora abans de l'inici de la marxa, al preu de 4 euros.
Cal recordar que l'any passat no es va fer marxa de torxes a Manresa perquè es va considerar que no hi havia prou consens entre partits i organitzacions organitzadores, i es va substituir per l'Acte Cívic per la Llibertat organitzat per Òmnium a la plaça Major.
[noticia]111080[/noticia]
Manresa recupera el 10 de setembre la marxa de torxes unitària per la independència
Política
El valencià Antoni Infante farà el parlament de la catorzena Marxa de Torxes per la Independència a la capital del Bages
ARA A PORTADA
Publicat el
31 d’agost de 2023 a
les 10:05
Actualitzat el
10 de setembre de 2023 a les
10:18
Et pot interessar
-
Política
Manresa escollirà per sorteig les 738 persones que formaran part de les meses electorals
-
Política
Una nova assemblea de Sant Vicenç obre el debat sobre la presència ultra als municipis
-
Política
Els alcaldes del Bages reclamen més recursos policials i rebutgen l'ús polític del crim de Manresa
-
Política
Avenç Nacionalista constitueix l'executiva local de Manresa
-
Política
Santpedor no pujarà cap impost el 2027 i millora les bonificacions d'IBI, IAE i ICIO
-
Política
Junts acusa el govern de marejar els manresans amb la quota addicional de residus
