Unes dues-centes cinquanta persones, la majoria originàries de Colòmbia, s'han concentrat aquest divendres a la tarda a la plaça Major de Manresa per exigir al president d'aquell país, Iván Duque, que aturi la seva política de repressió "sanguinària i cruel" contra la població que es manifesta per reclamar millores tributàries, econòmiques i socials.
El conflicte de Colòmbia es va iniciar el 28 d'abril amb una convocatòria d'aturada nacional en protesta per la reforma tributària de Duque. Tot i que Duque va acabar retirant aquestes mesuresm el poble va seguir protestant per la important crisi que viu el país sud-americà.
Aquestes mobilitzacions van ser fortament respostes per la policia colombiana, i els morts entre la població civil ja es compten per desenes i els ferits per milers.
La concentració d'aquest dissabte a Manresa s'ha donat en una convocatòria general que ha tingut el seu centre a la plaça de Sant Jaume de Barcelona.
Manresa viu una important concentració contra la repressió de l'Estat a Colòmbia
Desenes de persones, la majoria originàries del país americà, exigeixen a Iván Duque que aturi la violència
ARA A PORTADA
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
08 de maig de 2021 a
les 19:59
Actualitzat el
08 de maig de 2021 a les
20:02
Et pot interessar
-
Política
Qui recull, realment, les firmes contra el porta a porta a Sant Joan?
-
Política
Veïns de Sant Joan diuen haver recollit 2.000 signatures en contra del porta a porta
-
Política
L'Ajuntament de Santpedor condemna els aldarulls al ple, però rebutja discursos feixistes i d'odi
-
Política
La CUP de Santpedor carrega contra l'alcalde i la policia pels fets del ple de dimarts
-
Política
Poble Lliure denuncia que els partits «silencien» casos de transfuguisme cap a Aliança Catalana
-
Política
Vídeos: seqüència prèvia a la detenció durant el ple de Santpedor amb Aliança Catalana
