Unes dues-centes cinquanta persones, la majoria originàries de Colòmbia, s'han concentrat aquest divendres a la tarda a la plaça Major de Manresa per exigir al president d'aquell país, Iván Duque, que aturi la seva política de repressió "sanguinària i cruel" contra la població que es manifesta per reclamar millores tributàries, econòmiques i socials.
El conflicte de Colòmbia es va iniciar el 28 d'abril amb una convocatòria d'aturada nacional en protesta per la reforma tributària de Duque. Tot i que Duque va acabar retirant aquestes mesuresm el poble va seguir protestant per la important crisi que viu el país sud-americà.
Aquestes mobilitzacions van ser fortament respostes per la policia colombiana, i els morts entre la població civil ja es compten per desenes i els ferits per milers.
La concentració d'aquest dissabte a Manresa s'ha donat en una convocatòria general que ha tingut el seu centre a la plaça de Sant Jaume de Barcelona.
Manresa viu una important concentració contra la repressió de l'Estat a Colòmbia
Desenes de persones, la majoria originàries del país americà, exigeixen a Iván Duque que aturi la violència
ARA A PORTADA
-
Manresa, capital del cinema en català: supera en projeccions per sala grans ciutats com Barcelona Pere Fontanals
-
-
Manresa es dota d'un pla de plans per garantir una resposta ràpida i coordinada en emergències Pere Fontanals
-
-
Manresa Il·lumina, entre els deu millors projectes d'economia circular als Innovation in Politics Awards Pere Fontanals

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 08 de maig de 2021 a les 19:59
Actualitzat el 08 de maig de 2021 a les 20:02
Et pot interessar
-
Política El genocidi de Gaza bloqueja el centre de Manresa durant una hora
-
Política El cicle Junts s'explica arriba al Bages amb una trobada a Manresa
-
Política Boicot al Nou Congost: les penyes del Baxi Manresa demanen suspendre el partit amb el Hapoel pel genocidi a Gaza
-
Política Súria commemora l'Onze de Setembre amb la pujada a la Torre i un manifest per la cohesió
-
Política Sallent obre la Festa Major reivindicant la identitat catalana a la Diada Nacional
-
Política La Marxa de Torxes de Manresa s'internacionalitza amb veus d'Escòcia, Flandes i Gal·les