En el rerefons de les suspicàcies de MAP-ERC sobre els pressupostos de l'Ajuntament, hi ha la situació d'insolvència de la empresa Moià futur S.A. Tant MAP-ERC com el PSC -tots dos partits a l'oposició municipal a Moià- han estat criticant la gestió de l'alcalde Montràs per no retre comptes de la seva gestió econòmica. Per això, en el Ple del 28 de maig de l'any passat van aconseguir aprovar una moció que exposava que s'havia d'"encarregar una auditoria comptable externa, com a mínim dels darrers cinc exercicis, que inclogui els Organismes Autònoms Locals i les Societats Anònimes Municipals, per tal de poder determinar la situació financera real i re formular posteriorment un nou Pla de Sanejament".
Una auditoria "a mitges" feta pels "que no es van adonar del problema del Palau de la Música"
L'Ajuntament finalment l'han respòs des de la Diputació després d'onze mesos, duent-se a terme l'auditoria corresponent. Només dels dos últims anys, emperò. És per aquesta raó que l'oposició critica que es deixin de banda els exercicis de 2004, 2005 2006 i 2007. Per aquests anys també hi hauria d'haver, segons MAP-ERC, una auditoria d'expedients d'obres i contractacions i sense analitzar els anys 2004, 2005 2006 i 2007.
En la pàgina web del grup municipal Moià Alternativa de Progrés (MAP) es critica també qui durà a terme l'auditoria: "l'estudi econòmic i financer, que s'està fent aquests dies, el realitza la firma Gabinet Tècnic d'Auditoria i Consultoria S.A. els mateixos que van fer l'auditoria del Palau de la Música Catalana i que no es van adonar del problema destapat posteriorment".
MAP-ERC de Moià considera una «presa de pèl» l'auditoria de l'Ajuntament
L'oposició a l'alcalde critica la falta de transparència dels pressupostos municipals
ARA A PORTADA
Publicat el 31 d’octubre de 2010 a les 18:27
Et pot interessar
-
Política «Posarem ordre a Manresa»: Junts carrega contra un govern «incapaç i esgotat»
-
Política La mobilització veïnal frena el desnonament del Bloc 8, símbol de la lluita per l'habitatge a Manresa
-
Política Sergi Perramon es reuneix amb Artur Mas per estudiar escenaris de cara a les municipals de 2027
-
Política Artés redefineix l'ús dels horts municipals per impulsar una agricultura urbana sostenible
-
Política Visita de Felip VI: quan les campanes de Montserrat no toquen ni quarts ni hores
-
Política La presència de Felip VI a Montserrat «ofèn a la memòria republicana i antifeixista»