Albert Marañón, regidor a Sant Joan de Vilatorrada, serà el candidat d'ICV-EUiA de les comarques del Bages i Berguedà a les eleccions generals del proper 20 de novembre. Durant la roda de premsa, Laura Massana, diputada al Parlament, ha dit de Marañón que representa "el compromís i la convicció de molta gent que des de la política del dia a dia i la política institucional es poden canviar les coses, que existeixen alternatives i que no ens podem permetre el luxe de resignar-nos".
Per la seva banda Albert Marañón ha agraït la confiança per part dels seus companys i companyes i s'ha mostrat il·lusionat i amb ganes de "durant els dies que queden fins a les eleccions, explicar a tot arreu on sigui possible, de manera presencial o virtual, que el proper 20 de novembre no escollim un o altre president del govern sinó que tenim, sobretot, una oportunitat per decidir si continuem amb les mateixes polítiques, o canviem de política i model".
Marañón s'ha mostrat convençut que "les més de 600.000 persones a l'atur a Catalunya, més de 15.000 al Bages, l'augment de la pobresa i els desnonaments per no pagar l'hipoteca, demostren que la política de retallades, de precarització del mercat laboral no ens fan sortir de la crisi sinó tot el contrari; incrementen l'atur i allunyen la reactivació econòmica".
En contraposició, ha assegurat que "en contra del què ens diuen insistentment" és possible regular i reformar el sistema financer, fent desaparèixer els paradisos fiscals o obligant a garantir el crèdit a les empreses; és possible redistribuir en comptes de retallar amb una reforma fiscal que gravi les rendes del capital; és possible una nova economia social i verda basada en l'expansió dels drets socials, i l'estalvi i eficiència en l'ús dels recursos naturals; i és possible una democràcia més forta; defensar el dret a l'autodeterminació de Catalunya i no recentralitzar.
El candidat del Bages – Berguedà, Albert Marañón, ocuparà el lloc 25 de la candidatura per la província de Barcelona de la coalició d'Iniciativa per Catalunya Verds – Esquerra Unida i Alternativa.
ARA A PORTADA
-
Successos El comiat multitudinari a Pau Simon omple Sant Martí de Torroella enmig d'un profund dolor Pere Fontanals
-
Societat Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria Pere Fontanals
-
Successos Què sabem i què no de l'accident a les mines de Súria on ha mort un treballador de 26 anys Pere Fontanals
-
Publicat el
15 d’octubre de 2011 a
les 09:03
Et pot interessar
-
Política
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Política
L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025
-
Política
El govern de Manresa defensa el nou protocol d'emergència habitacional: «Ordena la intervenció»
-
Política
Callús s'oposa per unanimitat a la planta de biogàs prevista a Sant Mateu de Bages
-
Política
El ple de Sant Vicenç aprova per unanimitat una moció d'ERC contra la intimidació política
-
Política
Un ciberatac obliga a ajornar el ple de Moià que havia de debatre l'ampliació del polígon d'El Prat
