L'alcaldessa de Castellbell i el Vilar, Montse Badia, i el president de les JSC a la Catalunya Central, Àngel Saez, han estat algunes de les veus municipals i del territori que han donat suport a l'alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlón, com a candidata per a la Secretaria General del PSC.
Així ho ha manifestat l'equip d'aquesta a través d'un comunicat, on Parlón ha posat de relleu la necessitat de teixir vincles amb els pobles i ciutats de Catalunya, per ser capaços de crear "noves i potents centralitats" en el conjunt del territori. De fet, afirma la candidata, la superació del "dualisme món rural-món urbà" és una de les característiques de la "força" del PSC i, per contra, un fet que els "governs conservadors" han paralitzat: "Han enterrat una proposta que apostava pel reequilibri territorial, per donar valor als diferents territoris i l'han substituïda pel no res".
Això, segons la candidata, ha "agreujat" la situació de la Catalunya que va més enllà de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, i ha "impedit" que els pobles de, per exemple, el Berguedà, puguin sortir de la crisi econòmica amb la mateixa velocitat que la Catalunya més urbana. A més, ha assegurat que cal sumar el "dèficit" en infraestructures, la manca de gestió ambiental, els problemes de mobilitat i les dificultats en la connexió a Internet, entre d'altres.
"Necessitem una visió de Catalunya més horitzontal, més transversal, més connectada, perquè aquesta és la realitat del país", ha declarat. I a tot això, ha afegit: "I necessitem governs amb voluntat i determinació per exigir retorns econòmics i socials a aquelles multinacionals que s'aprofiten del territori".
Per tot això, ha sentenciat, cal que el socialisme català "doni un pas endavant", i que el territori "torni a ser representatiu del conjunt del país".
Montse Badia i Àngel Saez donen suport a Núria Parlón com a secretària general del PSC
Política
La candidata per liderar el Partit dels Socialistes a Catalunya creu que s'ha de tornar a apostar pel món local i l'equilibri territorial
ARA A PORTADA
-
Successos El comiat multitudinari a Pau Simon omple Sant Martí de Torroella enmig d'un profund dolor Pere Fontanals
-
Societat Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria Pere Fontanals
-
Successos Què sabem i què no de l'accident a les mines de Súria on ha mort un treballador de 26 anys Pere Fontanals
-
Publicat el
28 de setembre de 2016 a
les 22:43
Actualitzat el
28 de setembre de 2016 a les
22:49
Et pot interessar
-
Política
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Política
L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025
-
Política
El govern de Manresa defensa el nou protocol d'emergència habitacional: «Ordena la intervenció»
-
Política
Callús s'oposa per unanimitat a la planta de biogàs prevista a Sant Mateu de Bages
-
Política
El ple de Sant Vicenç aprova per unanimitat una moció d'ERC contra la intimidació política
-
Política
Un ciberatac obliga a ajornar el ple de Moià que havia de debatre l'ampliació del polígon d'El Prat
