L'alcaldessa de Castellbell i el Vilar, Montse Badia, i el president de les JSC a la Catalunya Central, Àngel Saez, han estat algunes de les veus municipals i del territori que han donat suport a l'alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlón, com a candidata per a la Secretaria General del PSC.
Així ho ha manifestat l'equip d'aquesta a través d'un comunicat, on Parlón ha posat de relleu la necessitat de teixir vincles amb els pobles i ciutats de Catalunya, per ser capaços de crear "noves i potents centralitats" en el conjunt del territori. De fet, afirma la candidata, la superació del "dualisme món rural-món urbà" és una de les característiques de la "força" del PSC i, per contra, un fet que els "governs conservadors" han paralitzat: "Han enterrat una proposta que apostava pel reequilibri territorial, per donar valor als diferents territoris i l'han substituïda pel no res".
Això, segons la candidata, ha "agreujat" la situació de la Catalunya que va més enllà de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, i ha "impedit" que els pobles de, per exemple, el Berguedà, puguin sortir de la crisi econòmica amb la mateixa velocitat que la Catalunya més urbana. A més, ha assegurat que cal sumar el "dèficit" en infraestructures, la manca de gestió ambiental, els problemes de mobilitat i les dificultats en la connexió a Internet, entre d'altres.
"Necessitem una visió de Catalunya més horitzontal, més transversal, més connectada, perquè aquesta és la realitat del país", ha declarat. I a tot això, ha afegit: "I necessitem governs amb voluntat i determinació per exigir retorns econòmics i socials a aquelles multinacionals que s'aprofiten del territori".
Per tot això, ha sentenciat, cal que el socialisme català "doni un pas endavant", i que el territori "torni a ser representatiu del conjunt del país".
Montse Badia i Àngel Saez donen suport a Núria Parlón com a secretària general del PSC
Política
La candidata per liderar el Partit dels Socialistes a Catalunya creu que s'ha de tornar a apostar pel món local i l'equilibri territorial
ARA A PORTADA
-
Successos Llibertat vigilada per als altres dos menors detinguts per l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Un miler de persones torna a dir prou a la inseguretat a Manresa després del crim de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Successos Les vides desestructurades de Pere i Otman, els dos menors acusats de l'homicidi a Manresa Pere Fontanals
-
Societat Els moviments socials de Manresa proposen respostes comunitàries davant la violència Pere Fontanals
-
Societat La macroassemblea de docents del Bages vota per unanimitat continuar les mobilitzacions Pere Fontanals
Publicat el
28 de setembre de 2016 a
les 22:43
Actualitzat el
28 de setembre de 2016 a les
22:49
Et pot interessar
-
Política
ERC Sant Fruitós reclama de nou explicacions per l'avaria de la climatització de la residència
-
Política
ERC reclama al Govern espanyol que identifiqui els immobles estatals sense ús al Bages
-
Política
Mònica Castellà serà la candidata d'Aliança Catalana a l'alcaldia de Navarcles
-
Política
Havaneres, ofrena floral i missa a la Diada Nacional de Monistrol de Montserrat
-
Política
La societat civil de Manresa farà pinya en la dissetena Marxa de Torxes per la Independència
-
Política
Vox busca i no troba a Manresa el seu bocí de pastís per la indignació: només 12 persones a la seva concentració
