L'alcaldessa de Castellbell i el Vilar, Montse Badia, i el president de les JSC a la Catalunya Central, Àngel Saez, han estat algunes de les veus municipals i del territori que han donat suport a l'alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlón, com a candidata per a la Secretaria General del PSC.
Així ho ha manifestat l'equip d'aquesta a través d'un comunicat, on Parlón ha posat de relleu la necessitat de teixir vincles amb els pobles i ciutats de Catalunya, per ser capaços de crear "noves i potents centralitats" en el conjunt del territori. De fet, afirma la candidata, la superació del "dualisme món rural-món urbà" és una de les característiques de la "força" del PSC i, per contra, un fet que els "governs conservadors" han paralitzat: "Han enterrat una proposta que apostava pel reequilibri territorial, per donar valor als diferents territoris i l'han substituïda pel no res".
Això, segons la candidata, ha "agreujat" la situació de la Catalunya que va més enllà de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, i ha "impedit" que els pobles de, per exemple, el Berguedà, puguin sortir de la crisi econòmica amb la mateixa velocitat que la Catalunya més urbana. A més, ha assegurat que cal sumar el "dèficit" en infraestructures, la manca de gestió ambiental, els problemes de mobilitat i les dificultats en la connexió a Internet, entre d'altres.
"Necessitem una visió de Catalunya més horitzontal, més transversal, més connectada, perquè aquesta és la realitat del país", ha declarat. I a tot això, ha afegit: "I necessitem governs amb voluntat i determinació per exigir retorns econòmics i socials a aquelles multinacionals que s'aprofiten del territori".
Per tot això, ha sentenciat, cal que el socialisme català "doni un pas endavant", i que el territori "torni a ser representatiu del conjunt del país".
Montse Badia i Àngel Saez donen suport a Núria Parlón com a secretària general del PSC
La candidata per liderar el Partit dels Socialistes a Catalunya creu que s'ha de tornar a apostar pel món local i l'equilibri territorial
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de setembre de 2016 a les 22:43
Actualitzat el 28 de setembre de 2016 a les 22:49
Et pot interessar
-
Política El semàfor: un element en vies d'extinció a Sant Joan de Vilatorrada
-
Política La Manresa més «ben parida», per combatre el pessimisme
-
Política Fem Manresa organitza una xerrada per analitzar els riscos del projecte de soterrament dels FGC a la ciutat
-
Política Un centenar de veïns es concentren a Moià per frenar la tramitació de la planta de biogàs
-
Política Castellbell i el Vilar prepara el relleu en la gestió de l'aigua a Mas Enric-Can Prat
-
Política Socialistes del territori demanen mesures assequibles per dignificar les urbanitzacions