Dos activistes que van participar en la concentració contra la formació racista SOM Catalans el passat 30 de gener a Manresa han estat multats amb un total de 1.202 euros per "desobediència a l'autoritat" malgrat que tots ells van ser degudament identificats pels Mossos d'Esquadra que s'hi van desplaçar.
A finals de gener una quarantena d'activistes antifeixistes van atendre la crida d'Unitat Contra el Feixisme i el Racisme (UCFR) al Bages i es van contramanifestar contra diversos militants del partit racista SOM Catalans que havien desplegat unes pancartes a la plaça Sant Domènec de Manresa. Per un moment va semblar que la tensió podria anar en augment, sobretot quan membres antifeixistes els van prendre una pancarta amb la llegenda "STOP als refugiats".
Poc després van arribar dos vehicles d'ARRO dels Mossos d'Esquadra i els antiavalots es van situar entre els dos grups mentre feien identificacions a banda i banda. Gairebé quatre mesos després d'aquella acció han arribat els comunicats de sanció a dos dels antifeixistes sota el pretext que es van negar a la identificació tot i que des d'UCFR asseguren "que van ser identificats".
UCFR al Bages denuncia que es tractin de la mateixa manera els dos bàndols quan un es dedica a escampar idees xenòfobes, "en una ciutat que s'ha declarat lliure del racisme" amb el suport de tots els grups municipals, i que després de la manifestació de SOM Catalans va emetre un comunicat de condemna a la concentració racista. UCFR aprofita per carregar contra la llei mordassa que acaba per "intimidar i desmobilitzar les persones que planten cara al feixisme".
Per tot plegat, UCFR demana "la retirada d'unes multes il·legítimes i desorbitades".
Multen amb 1.200 euros dos activistes antiracistes que es van concentrar contra SOM Catalans
UCFR al Bages ha denunciat a través d'un bloc que els han multat amb 1.200 euros per "desobediència a l'autoritat" malgrat que tots els manifestants van ser identificats
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
Publicat el 31 de maig de 2016 a les 13:00
Actualitzat el 01 de juny de 2016 a les 11:52
Et pot interessar
-
Política Dissabte començarà el període de votacions del pressupost participatiu de Sant Fruitós
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana
-
Política L'Ajuntament de Navàs aprova el pressupost més elevat de la seva història
-
Política La Generalitat farà obres de millora a les estacions d'autobús de Manresa i de Navàs