La redacció dels continguts del Reglament de Participació Ciutadana de l'Ajuntament de Navàs continua el seu procés de buscar una major complicitat i col·laboració dels veïns i veïnes amb noves jornades que es preparen de cara al mes de setembre. El reglament fa referència als òrgans de participació i regulació de les formes, mitjans i procediments d'informació i participació ciutadana, d'acord a la Llei 7/1985, de 2 d'abril.
La finalitat del reglament és facilitar l'accés dels ciutadans i ciutadanes a informació completa, veraç i entenedora sobre la política i la gestió municipal, creant punts de trobada i debat, facilitant la integració dels nouvinguts, fomentant la convivència, la millora del teixit associatiu i la promoció de la solidaritat entre els diferents nuclis i barris del municipi.
El reglament està dividit amb 51 articles que recullen abastament els drets i deures de la ciutadania i les entitats, i obliga a l'Ajuntament a copsar l'opinió dels veïns amb la creació d'una xarxa de consells de participació on tothom podrà ser escoltat, estableix les bases de participació popular amb la creació de l'Assemblea Municipal que serà l'òrgan màxim de participació. La proposta de redactat finalitza amb dos annexos sobre òrgans de participació i un de mitjans de participació.