Oriol Puig, nou primer secretari de la JSC de la Catalunya Interior

La Joventut Socialista de Bages, Berguedà i Solsonès va escollir divendres una nova Comissió Executiva

Publicat el 06 de març de 2010 a les 16:25
La Federació de Comarques d'Interior de la JSC, que comprèn el Bages, el Berguedà i el Solsonès, estrena Comissió Executiva. Els i les joves militants socialistes del territori s'han reunit aquesta tarda a Manresa per escollir l'equip que dirigirà l'organització fins al 2013. Oriol Puig, manresà de 23 anys i periodista, en serà el nou primer secretari.

Puig, que també és membre l'Executiva del PSC Manresa, succeeix en el càrrec a Cristian Munuera i Jonatan Triviño, que han estat els màxims responsables de la Federació en els darrers anys. Per altra banda, Jordi Pujals, berguedà de 16 anys, serà el nou secretari d'Organització. Completen l'equip Nereida García, secretària de Formació; Domingo Moraleja, secretari de Finances; Marta Varea, secretària d'Igualtat; i Rubén Morales, secretari de Campanyes i Projectes.

"Propostes d'esquerres per afavorir els joves"
El nou primer secretari explica que la JSC Comarques d'Interior es mobilitzarà "contra les polítiques conservadores que perjudiquen els joves de les nostres comarques", i que ho farà "de forma constructiva, fomentant el debat públic i llançant propostes d'esquerres". Puig creu que la nova Executiva s'enfronta a un gran repte, ja que molts joves del territori "comparteixen l'ideari socialista", però la majoria d'ells "han perdut l'interès pels mètodes tradicionals de participació política". "Som un equip molt jove de gent del carrer, i treballarem per apropar-los la política", afirma.

Una d'aquestes vies d'apropament seran les noves tecnologies. Un dels primers projectes de la nova Executiva serà la posada en marxa d'una pàgina web, que veurà la llum durant les properes setmanes: "Engegarem una pàgina potent que ens serveixi per recollir les inquietuds dels joves de les nostres comarques" explica Puig. "Al capdavall, el nostre objectiu és canalitzar i fer arribar a bon port les seves reivindicacions", conclou.