El ple de Manresa aprova l'ampliació de capital de FORUM per liderar la creació de nou habitatge públic

Les tres primeres promocions que es proposa tirar endavant són la rehabilitació d'un edifici al carrer Sant Miquel i la construcció de nous blocs a les Escodines

Immoble del carrer Sant Miquel que serà rehabilitat
Immoble del carrer Sant Miquel que serà rehabilitat | AjM
Redacció
21 de març de 2025, 17:36
Actualitzat: 17:49h

El ple municipal de l'Ajuntament de Manresa ha aprovat amb els vots de tots els grups excepte Vox l'ampliació de capital de la societat municipal Foment de la Rehabilitació Urbana de Manresa (FORUM SA) perquè lideri projectes de rehabilitació i construcció d'habitatge assequible públic. Les tres primeres promocions que es proposa tirar endavant són la rehabilitació de l'edifici del carrer Sant Miquel número 14, en ple Barri Antic, i la construcció de nous habitatges en una parcel·la del carrer Sant Bartomeu i en una altra del carrer Aiguader, al barri de les Escodines.

Els dos projectes sumen una inversió de 3,8 milions d'euros, dels quals 1,64 milions seran aportats per l'Ajuntament de Manresa en tres anualitats a través de l'ampliació de capital i, la resta, els assumirà la societat municipal amb finançament propi i un crèdit hipotecari. A més, l'Ajuntament de Manresa aportarà una de les parcel·les del sector Sant Bartomeu a FORUM (l'altra ja pertany a la societat municipal).

Amb aquest moviment, l'equip de govern de Manresa marca l'inici d'una estratègia que tindrà continuïtat perquè la ciutat guanyi habitatge assequible i ho faci, a més a més, en zones del Centre Històric, on hi ha immobles que necessiten ser rehabilitats i solars que poden acollir nou habitatge, i on l'arribada de nou veïnat pot afavorir el desenvolupament de l'activitat econòmica. Així mateix, assoleix el compromís amb la ciutadania que el govern local va signar a través del Pla d'Actuació Municipal (PAM), on l'habitatge hi apareix com una de les línies prioritàries.

Els grups de l'oposició s'han mostrat satisfets amb l'ampliació de capital. Per Fem Manresa, Gemma Boix ha assenyalat que "el camí és de llarg recorregut, però aquest és un pas positiu". Per part de Junts, Ramon Bacardit ha observat que FORUM "no només ha de construir i rehabilitar". Per al juntaire, cal "multiplicar aportacions" i que "es doni suport als privats que volen fer rehabilitacions".