La Convenció Municipalista del Partit Demòcrata, que se celebrarà els dies 15 i 16 de juny a Castelldefels, comptarà amb una gran representació de membres del Bages i el Moianès. El coordinador organitzatiu del partit, el fonollosenc David Bonvehí, farà una presentació dissabte al matí, seguida de la intervenció de l'alcalde de Sallent i president de l'Associació Catalana de Municipis, David Saldoni. També hi participaran com a ponents en Valentí Junyent, alcalde de Manresa, en la ponència de "Ciutat i territori"; i l'Anna Guixà, alcaldessa de Sant Quirze de Safaja (Moianès), que ho farà en la d'"Entitats supramunicipals".
Cal destacar també que la majoria dels futurs caps de la llista del Bages i el Moianès que ja han sortit escollits a través d'un procediment intern de primàries també hi assistiran, com és el cas de la independent Teresa Puigbò, d'Artés; Antoni Puiggròs, de Santpedor, o la ja mencionada Anna Guixà, de Sant Quirze Safaja (Moianès).
A un any vista dels propers comicis municipals, la Convenció del PDeCAT ha de servir per escalfar motors i començar a traçar el full de ruta amb l'objectiu de mantenir el nombre d'alcaldies amb què compta actualment el PDeCAT, la principal força política municipalista. És per això que en aquesta Comissió són cridats a participar-hi presidents de vegueria, comarcals i locals d'arreu del territori català i càrrecs electes del món local.
El programa de la convenció, que té previst allargar-se des de divendres a la tarda fins al migdia de l'endemà dissabte, preveu ponències, tallers i formacions. Algunes de les intervencions seran de caire més general i en format plenari, i es tractaran temes com ara "Com ens presentem a les eleccions municipals 2019", o bé "Com afrontar les eleccions per guanyar". Tanmateix, també hi haurà un taller i una formació, en què cadascú podrà escollir a on inscriure's d'acord amb les seves circumstàncies o interès, com ara en els diferents tallers on es parlarà d'equilibri territorial, o bé les diverses formacions entorn la campanya electoral.
Quatre càrrecs del Bages i el Moianès seran ponents a la Convenció Municipalista del PDeCAT
Política
ARA A PORTADA
-
Successos El jutge manté els càrrecs als quatre activistes pel sabotatge a ICL al Bages Pere Fontanals
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans El Grup Sardanista Dintre el Bosc administrarà la Festa de la Llum de Manresa el 2027 Redacció
Publicat el
13 de juny de 2018 a
les 22:20
Actualitzat el
13 de juny de 2018 a les
22:24
Et pot interessar
-
Política
Tres municipis del Bages donen suport a les reivindicacions dels bombers precaris
-
Política
La Grada d'Animació reclama desencallar el nou pavelló abans del període electoral
-
Política
Els Comuns de Navarcles reclamen que el bus pari a l'hospital i a les Bases de Manresa
-
Política
El ple de Monistrol aprova mesures per corregir el nou sistema de recollida de residus
-
Política
La PAHC Bages irromp a la Universitat Catalana d'Estiu a Manresa per reivindicar el Bloc 8
-
Política
Súria rebutja la ubicació prevista de la planta de biogàs projectada a Sant Mateu de Bages
