El vicesecretari de Prospectiva i Agenda 2030 d'ERC, Raül Romeva, s'ha desplaçat aquest dimarts a la comarca del Bages amb motiu de les visites que l'exconseller desenvolupa al llarg del territori per conèixer projectes i iniciatives d'entitats, empreses, associacions i col·lectius en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Agenda 2030.
La matinal s'ha iniciat amb una reunió amb la Denominació d'Origen Pla de Bages, a l'Espai Artium - Celler Cooperatiu d'Artés, per conèixer la tasca de l'associació que té el propòsit de donar valor als vins de la comarca i que actualment treballa per recuperar les varietats perdudes i la identitat del patrimoni. Romeva ha estat acompanyat de l'alcalde d'Artés, Enric Forcada, i el conseller comarcal de Turisme, Agustí Comas.
Seguidament, l'exconseller s'ha desplaçat a Manresa per trobar-se amb l'Associació d'Empresaris Bufalvent per a conèixer el projecte Manresa en Simbiosi (Indústria Circular del Bages) i altres iniciatives de l'entitat. A la reunió, que ha comptat amb diversos empresaris i empresàries del polígon, hi ha assistit l'alcalde de Manresa, Marc Aloy; el diputat al Parlament i alcalde de Cardona, Ferran Estruch; la presidenta d’ERC Bages, Marta Viladés, i la regidora d'Ocupació, Empresa i Coneixement a l'Ajuntament de Manresa, Cristina Cruz. Finalitzada la matinal, Romeva ha assistit a una trobada amb alcaldies, portaveus de grups municipals i altres representants d'Esquerra Republicana a la comarca.
El programa de la tarda ha inclòs una visita a la Casa Flors Sirera per assistir a una reunió amb entitats en l'àmbit de la cooperació, cultura de la pau i interculturalitat, que han pogut explicar la tasca que fan i reflexionar conjuntament sobre els reptes actuals i com afrontar-los des dels municipis. Mariona Homs, secretària general ERC Catalunya Central i regidora Acció i Inclusió Social; Jamaa Mbarki, regidor Nova Ciutadania i Cooperació, i Marta Viladés, han estat presents en la trobada.
Per concloure la visita de Raül Romeva a la comarca, l'Espai Òmnium de Manresa ha acollit la presentació del llibre A l'altra banda del mur. Romeva, acompanyat de Mariona Homs, ha presentat el seu últim treball que posa al centre del debat la veritable funció del sistema penitenciari al nostre país.
Raül Romeva visita entitats i associacions del Bages
Política
Al final de la jornada ha presentat el seu llibre "A l'altra banda del mur" a l'Espai Òmnium
ARA A PORTADA
-
Societat Ampans inaugura a Manresa una residència pionera per a 60 persones amb discapacitat intel·lectual Redacció
-
Política El Consell Comarcal del Bages reclama trens semidirectes i presentarà al·legacions al Plater Redacció
-
Cultura i Mitjans La Diputació destina 1,6 milions a millorar 46 equipaments culturals del Bages Redacció
-
Societat Castellbell i el Vilar cedeix els terrenys perquè la Generalitat impulsi l'ampliació del CAP Redacció
Publicat el
22 de juny de 2022 a
les 19:26
Actualitzat el
22 de juny de 2022 a les
19:37
Et pot interessar
-
Política
Les consultes al servei Fem-ho Fàcil es multipliquen per cinc al Bages en només mig any
-
Política
El Tribunal Suprem amnistia la santvicentina Adriana Delgado
-
Política
Susana Tapia deixa el lideratge del PSC de Moià i no optarà a la reelecció el 2027
-
Política
El ple de Moià debatrà la modificació urbanística d'El Prat enmig d'una nova protesta ciutadana
-
Política
Ataquen a pedrades el domicili d'una regidora d'ERC de Sant Vicenç després del Mundial
-
Política
El ple rebutja la proposta de Fem Manresa per retirar part de l'asfalt de la plaça Neus Català
