Laura Massana i Xavier Rubio davant del Viver d'empreses d'Economia Social. Foto: ICV
Aconseguir un acord social i verd pel present i futur de la ciutat és la proposta principal que l'alcaldable per Manresa i la seva número dos, Laura Massana, han presentat aquest matí davant del Viver d'Empreses d'Economia Social. "Ha de ser un acord de ciutat i territori", ha expressat Rubio. "Una estratègia basada en una economia al servei de les persones i el medi ambient, amb l'objectiu final de crear ocupació i activitat. Hem de promoure la transició cap a un model econòmic socialment just i ecològicament sostenible", ha afegit l'alcaldable.
La decisió de la coalició de presentar les propostes econòmiques davant del Viver d'empreses d'Economia Social és per fer palès l'avenç de la posada en funcionament d'aquest equipament, impulsat per la regidoria d'Ocupació, Formació i Economia social de l'Ajuntament de Manresa, governada actualment per ICV-EUiA, i que demostra que una altra economia és possible. Aquest servei pretén donar suport a les empreses d'economia social, solidària i cooperativa.
La creació d'una nova economia i ocupació sostenible que creï llocs de treball al servei de la societat i les persones és una de les 11 prioritats de la coalició per a aquest proper mandat. "El repte principal que tenim és sortir de la crisi i volem fer-ho amb una millor distribució de la riquesa que permeti crear una societat més solidària i equitativa", ha manifestat Xavier Rubio.
ICV-EUiA remarca la importància de les polítiques econòmiques amb diverses propostes directes per a Manresa. "Cal desenvolupar el polígon industrial del Pont Nou i l'Avinguda de l'Esport, aglutinar el potencial científic de la ciutat i crear una marca de recerca a l'entorn de les tecnologies mediambientals i la gestió de la sostenibilitat. Hem d'impulsar la inserció laboral de 1.000 persones i la formació de 2.000 persones l'any", ha explicat l'alcaldable. "Una formació basada en l'aprenentatge pràctic de professions i oficis de diversos sectors de la producció i els serveis, com ja es fa el Centre de Formació Pràctica", ha afegit.
La número dos d'ICV-EUiA, Laura Massana, ha defensat el finançament amb microcrèdits sense interès (d'origen supralocal), la creació i manteniment d'empreses i cooperatives, la reactivació industrial i els projectes d'emprenedors i autònoms. La diputada ha fet referència a l'esmena que ICV-EUiA va presentar als pressupostos generals de l'Estat per obtenir sis milions d'euros per a la reactivació econòmica del Bages. "Finalment es va aconseguir un milió, destinat en un 65% a finançar microcrèdits sense interès", ha recordat Massana. La número dos ha anunciat, al final de l'acte, la presentació de la mateixa esmena, ara enfocada als pressupostos de la Generalitat 2011, per tal d'aconseguir més finançament per poder seguir avançant en aquesta línia de treball.
Rubio: «La prioritat és aconseguir un acord social i verd»
Xavier Rubio, candidat per ICV-EUiA a Manresa, presenta les seves propostes per a l'economia, finançament i formació
ARA A PORTADA
-
Del Bloody Mary al coulant: el tomàquet inspira el sopar de temporada d'estiu a Manresa Pere Fontanals
-
-
«He arribat a un punt de bloqueig mental: ja no podia continuar exercint el lideratge» Pere Fontanals
-
-
Lerato Pagés, sisena dels 100 metres tanques a l'Europeu sub23 amb marca destacada a semifinals Pere Fontanals
Publicat el 29 d’abril de 2011 a les 17:24
Et pot interessar
-
Política Contra el formigó, més arbrat
-
Política ERC Bages celebra que el Govern aposti pel desdoblament de la C-55 aprofitant el traçat actual
-
Política Comencen les obres d'urgència per substituir tot el cablejat elèctric a Pineda de Bages
-
Política El ple rebutja la proposta per construir un pavelló nou per al Baxi Manresa
-
Política Unitat per aconseguir la cessió del convent de les Caputxines a Manresa
-
Política Els grups municipals es conjuren per aconseguir el convent de les Caputxines per a Manresa