La Junta de Portaveus de l'Ajuntament de Sabadell, celebrada aquest dimecres, ha decidit, per unanimitat, i a petició d'ERC, atorgar la Medalla del Mèrit Ciutadà a títol pòstum al bisbe originari de Balsareny Pere Casaldàliga, mort el passat el 8 d'agost als 92 anys.
La proposta també recull que la Comissió del Nomenclàtor inici l'estudi per dotar un carrer o un plaça amb el seu nom. Els republicans han justificat la proposta, perquè la ciutat "va ser, sense dubte, la llavor que el va portar a ser un dels principals teòlegs contemporanis de la teologia de l'alliberament".
També ha recordat que va arribar a la localitat el 1952 per exercir de professor, "fent una tasca social molt important durant més de sis anys" i ha rematat, "la seva figura a la nostra ciutat encara es recordada per molta gent". Una època en què hi havia "desigualtats socials i les mancances visibles".
El portaveu dels republicans, Gabriel Fernàndez, va anunciar, hores després de conèixer la desaparició de Casaldàliga l'entrada d'aquesta moció, una proposta que també s'hi va adherir la portaveu de Junts per Sabadell, Lourdes Ciuró.
Sabadell atorgarà la Medalla del Mèrit Ciutadà a títol pòstum a Casaldàliga
Política
La Junta de Portaveus també dona llum verda perquè s'estudiï trobar un carrer o plaça per posar el seu nom
- El bisbe Pere Casaldàliga -
- Arxiu
ARA A PORTADA
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
-
Política Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el
02 de setembre de 2020 a
les 18:45
Actualitzat el
02 de setembre de 2020 a les
18:49
Et pot interessar
-
Política
El Moianès recupera la ruta de memòria antifeixista aquest dilluns, 12 d'octubre
-
Política
«S'ha creat un relat terrible sobre Manresa que hem de combatre»
-
Política
La CUP-Fem Manresa exigeix al govern més control dels diners públics després del cas Sallar
-
Política
Xavier Díez analitzarà a Manresa les perspectives actuals de l'independentisme
-
Política
Aliança Catalana presenta Jean Carlos de Aza com a candidat a l'alcaldia de Sallent
-
Política
Manresa nega cap trama de corrupció i descarta atorgar la subvenció a la Fundació Sallar
