David Saldoni, Jordi Pesarrodona i Mònica de Llorenç del Bages, i Ennatu Domingo i Maria Tarter del Moianès, són els cinc candidats d'aquestes comarques que formaran part de la llista de Junts per la demarcació de Barcelona de cara a les eleccions al Parlament del proper 14-F, després que els afiliats de la formació hagin validat aquest dijous la proposta de l'Executiva Nacional, després de l'elecció directa dels primers candidats.
De tots cinc, només l'exalcalde de Sallent es troba en una posició propera als diputats que va treure Junts en les eleccions de 2017. Saldoni és el número 19 de la llista i la formació va treure 17 diputats per Barcelona ara fa 3 anys. Tot i que inicialment sembla que no té massa opcions d'entrar-hi de forma directa, sí que més endavant s'hi podrà fer un forat si Junts acaba tenint conselleries i els diputats renuncien al seu càrrec per assumir-les. A més, cal tenir en compte que Carles Puigdemont, que va de número 1, previsiblement no reculli la seva acta de diputat.
Malgrat que en les eleccions de la segona urna, Jordi Pesarrodona va quedar més endavant que Saldoni, l'Executiva Nacional l'ha situat darrere seu, en la posició 33. Fins i tot es troba per darrere del candidat del Moianès Ennatu Domingo, que és el número 28. Maria Tarter va de número 38 i Mònica de Llorenç, de 70.
Més de 1.200 signatures de suport al Bages
Junts al Bages ha completat aquest dijous la recollida de signatures que ha fet durant quatre dies a la plaça de Crist Rei per aconseguir els avals per presentar-se a les eleccions amb més de 1.200 firmes de les 7.000 que necessita a tot Catalunya.
Saldoni, Domingo, Pesarrodona, Tarter i de Llorenç, candidats del Bages i el Moianès de Junts
Només l'exalcalde de Sallent ocupa una posició propera als diputats que va treure la formació el 2017
ARA A PORTADA
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
31 de desembre de 2020 a
les 18:41
Actualitzat el
31 de desembre de 2020 a les
18:45
Et pot interessar
-
Política
Marcos Álvarez relleva Cristòfol Gimeno a l'alcaldia de Castellgalí després de 27 anys
-
Política
La CUP alerta del risc d'assumir fins a 15 milions pel nou pavelló de Manresa
-
Política
Impulsem Manresa prioritza anar sola a les municipals del 2027
-
Política
Callús projecta un nou espai verd a la Font amb un estudi de la Diputació
-
Política
Manresa trasllada al Palau Firal la gestió de cites per al procés de regularització
-
Política
Cues des de la matinada a Manresa pel procés extraordinari de regularització d'estrangers
