L'acte institucional de la Diada Nacional de Catalunya a Sant Joan de Vilatorrada ha estat marcada per l'absència dels regidors d'ERC, que han volgut mostrar així la seva protesta per "la unilateralitat" del govern municipal en l'organització de l'acte tot prescindint, segons ells, de la comissió que es va crear per a tal efecte.
Als republicans tampoc els ha agradat que l'alcalde Jordi Solernou s'hagi autodesignat per fer el parlament institucional, quan tots els governs anteriors havien buscat una persona rellevant i amb significació pública. Cal tenir en compte que Solernou és alcalde de Sant Joan gràcies a l'abstenció de Ciutadans a canvi de donar-se de baixa de l'AMI i de no subvencionar un acte cultural d'Òmnium.
Per que fa a l'acte en ell mateix, ha comptat amb la presència del grup Cabotatge d'havaneres. L'acte ha reunit unes 150 persones amb el compliment de les distàncies de seguretat necessàries arran de la pandèmia de la Covid-19. Després de la lectura del manifest de l'Associació Catalana de Municipis (ACM), l'alcalde de Sant Joan de Vilatorrada, Jordi Solernou, ha fet el seu parlament afirmant que "la cultura serveix per construir ponts, i no per dinamitar-los". També ha qualificat aquesta Diada de "trista" després dels durs mesos que s'ha viscut amb la Covid-19.
Després del discurs, s'han cantat Els Segadors i el grup Cabotatge ha ofert el seu concert.
Sant Joan de Vilatorrada celebra la Diada amb havaneres i sense els regidors d'ERC
Els republicans no han assistit a l'acte institucional per "la unilateralitat" mostrada pel govern municipal en l'organització de l'acte
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de setembre de 2020 a
les 21:58
Actualitzat el
11 de setembre de 2020 a les
22:01
Et pot interessar
-
Política
La CUP-Fem Manresa reclama més pressió a la Generalitat per dignificar la residència de la Font
-
Política
Junts Manresa denuncia que els nous carrers del Guimerà incompleixen la normativa per a cecs
-
Política
Junts Manresa condemna l'agressió racista i rebutja «l'assenyalament polític»
-
Política
Junts critica que la Línia Orbital Ferroviària exclogui Manresa del projecte
-
Política La CUP Moià organitza una xerrada per reivindicar el paper del món rural en el país
-
Política ERC acusa Batanés de mentir sobre el POUM de Sant Fruitós i critica un document «desfasat»
