Agustí Comas Guitó, d'ERC, ha estat elegit aquest dissabte alcalde de Santpedor durant la sessió de constitució del nou consistori, configurat a partir dels resultats de les eleccions municipals del passat 28 de maig. Agustí Comas substitueix Xavier Codina, també d'ERC, al capdavant del consistori. L'acte ha omplert de gom a gom la Capella de Sant Andreu i també s'ha pogut seguir en directe a través del canal de youtube de l'Ajuntament i a Ràdio Santpedor.
La sessió ha començat amb la constitució de la mesa d'edat, integrada pel regidor de més edat i el regidor més jove, Josep Illa Antich (ERC) i Jordi Rojas Grané (Sumem). Posteriorment, s'ha fet la proclamació dels 13 regidors i regidores electes, que han jurat o promès el seu càrrec.
Finalment s'ha procedit a l'elecció de l'alcalde, les quatre formacions polítiques amb representació municipal han expressat el seu posicionament abans de la votació i cada grup ha presentat candidatures vàlides a l'alcaldia. Durant la votació, cadascun dels regidors ha dipositat una papereta en una urna i, un cop fet l'escrutini, el resultat ha estat: 5 vots a favor d'Agustí Comas Guitó (ERC), 4 vots per a Daniel Davins Bellido (SEAM), 2 vots per a Rubèn López Farrés (CUP) i dues abstencions.
Així, Agustí Comas ha estat proclamat alcalde de Santpedor amb majoria simple i ha rebut un fort aplaudiment per part dels assistents i la resta de regidors i regidores del consistori. El nou alcalde ha jurat el càrrec i ha rebut el bastó de comandament de mans de l'alcalde sortint, Xavier Codina, abans de fer un parlament en el qual ha agraït la confiança rebuda i ha assegurat el compromís de seguir treballant pel poble.
Santpedor investeix Agustí Comas com a alcalde per als propers quatre anys
El republicà substitueix Xavier Codina i governarà l'Ajuntament en minoria
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de juny de 2023 a les 18:09
Actualitzat el 19 de juny de 2023 a les 10:26
Et pot interessar
-
Política
La consulta sobre l'ampliació de l'escorxador i la planta de biogàs de Moià ja té data
-
Política
Sant Fruitós de Bages aprova un pressupost de 14,8 milions centrat en contenir la despesa
-
Política
Junts acusa Marc Aloy i ERC d'incoherència per abstenir-se en la reforma contra la multireincidència
-
Política
Santpedor aprova la taxa de residus del 2026 i avala diversos canvis en serveis municipals
-
Política
Santpedor reestructura el cartipàs municipal en un escenari de govern en minoria
-
Política
Jordi Rojas deixa l'acta de regidor pel trencament del govern de Santpedor
