Robert Ara durant la roda de premsa. Foto: SCI
Solidaritat Catalana per la Independència (SI) de Manresa ha presentat aquest matí una proposició de llei al Parlament de Catalunya per fer més competitiva la línia de tren regional que uneix Lleida i Manresa amb Barcelona. Amb aquest objectiu, SI proposa augmentar la freqüència de combois per potenciar-ne l'ús entre les persones que, diàriament, han de fer aquest trajecte.
El cap de llista de SI a Manresa, Robert Ara, juntament amb el diputat Alfons López Tena, han presentat la iniciativa a la Plaça de la Reforma de Manresa. Prèviament, a les 9h, l'han entrat al registre del Parlament.
Ara ha destacat que aquesta proposició era necessària per donar servei a una infraestructura infrautilitzada i en la que recentment s'hi ha fet una inversió prou elevada.
En la roda de premsa també hi ha assistit Josep Boladeras, cap de llista de SI a Santpedor, Joan Albert Pons, adherit a SI i cap de llista de la Coalició unitària "Unitat per Castellnou", i alguns membres de la llista de SI Manresa juntament amb els responsables de campanya.
La proposta de llei presentada avui pretén doblar la freqüència de la línia que uneix les capitals de comarca de les terres de ponent amb Manresa i l'àrea metropolitana per tal de proporcionar als usuaris potencials un enllaç eficaç entre aquestes poblacions principals.
El text de la llei contempla que el servei regional de la línia establiria una freqüència mínima de 6 trens/dia en el tram de Manresa a Cervera i 12 trens/dia en el tram de Cervera a Lleida. SI proposa, a més, que aquestes freqüències es reparteixin en franges horàries concretes atenent als criteris de mobilitat que més afavoreixin als ciutadans.
SI Manresa presenta una proposició de llei per millorar els trens regionals
El text de la llei contempla que el servei regional de la línia establiria una freqüència mínima de 6 trens/dia en el tram de Manresa a Cervera i 12 trens/dia en el tram de Cervera a Lleida
ARA A PORTADA
-
Els grups municipals es conjuren per aconseguir el convent de les Caputxines per a Manresa Pere Fontanals
-
-
Fem Manresa demana retirar el formigó de places i carrers per combatre l'escalfament urbà Pere Fontanals
-
Junts preguntarà al govern de Manresa què ha costat el primer projecte tècnic de la ZBE Pere Fontanals
-
Un turisme queda penjat a l'enllaç entre la C-55 i la C-58 i obliga a una actuació delicada dels Bombers Pere Fontanals
Publicat el 21 d’abril de 2011 a les 16:24
Et pot interessar
-
Política Junts Bages celebra l'anunci del desdoblament de la C-55 però reclama que arribi fins a l'A2
-
Política La Diputació lliura a Avinyó un estudi per reformar la Casa Consistorial
-
Política Tres propostes guanyadores als Pressupostos Participatius de Sallent 2025
-
Política Illa anuncia el desdoblament de la C-55 entre Manresa i Sant Vicenç: «la decisió ja està presa»
-
Política Sant Fruitós implementa la signatura biomètrica a l'OMAC per agilitzar tràmits i reduir paper
-
Política El Fanal justifica la nul·litat de l'aprovació inicial del planejament de la planta de biogàs de Moià