La secció local de Solidaritat Catalana per la independència (SI) a Manresa ha decidit adherir-se al manifest i a la carta contra de les retallades que impulsa la Plataforma de la Defensa de la Sanitat Pública del Bages, que s'ha enviat a tots els partits polítics que concorren a les eleccions municipals a Manresa.
No obstant, des de SI Manresa es considera que no n'hi ha prou amb dir no a les retallades sino que "hem d'anar a l'arrel del problema", afirma Robert Ara, cap de llista de SI. I el problema "és l'espoliació fiscal a la que estem sotmesos com a poble". Des de SI es considera que es podrien evitar les retallades aconseguint la independència i fent que els 22.000 Milions d'euros corresponents a l'espoli es quedin a Catalunya, uns diners que anualment ens pren l'Estat Espanyol en concepte de "solidaritat interterritorial".
Des de SI Manresa també recorden que el pressupost de la Generalitat de l'any 2009 era d'uns 37.000 MEUR i que l'espoliació d'aquell mateix any fou d'uns 22.000 MEUR. És a dir que al 2009, sense espoli, la Generalitat hauria pogut augmentar en més d'un 50% el seu pressupost. "Amb la independència ja no hi hauria més retallades", sentencia Robert Ara.
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de maig de 2011 a les 23:01
Et pot interessar
-
Política
Castellbell i el Vilar renova la coberta de la sala petita del Casino Borràs
-
Política
Un cinefòrum al Bages reivindica la Llei de Barris i les polítiques del PSC
-
Política
«No m'integraré al grup municipal de Sumem per Santpedor - Junts»
-
Política
Santpedor En Comú reclama una resposta unitària a l'entrada d'Aliança Catalana a l'Ajuntament
-
Política
Aliança Catalana es fa seu el nou regidor de Junts a Santpedor
-
Política
L'allau de desercions a Junts de Santpedor fa regidor un dirigent d'Aliança Catalana
