Talamanca és la segona població amb menys electors del Bages, només superada per Gaià. Foto: Arxiu
Si ahir a Manresainfo.cat escrivíem dels dos ajuntaments del Bages que ja tenen el nom del nou alcalde abans de les eleccions: Santa Maria d'Oló i Sant Mateu de Bages, a on només es presenta una llista, avui toca anar a buscar el cas totalment contrari. Tot i que durant els darrers mesos, poblacions com Moià o Sant Salvador de Guardiola s'han endut la palma quan a soroll i gresca política i partidista, la Talamanca de Josep Tarín, la segona població amb menor cens electoral del Bages, i que semblava mantenir-se en un silenci i una tranquil·litat pública només trencada per les gravacions de TV3 i la referència –obligada- com a bastió de la resistència i la victòria contra les tropes de Felip V, devia tenir l'olla a un foc lent si hem de fer cas a l'evidència que es va descobrir a finals d'abril quan la Junta Electoral mostrava les llistes presentades a cada població per a les eleccions municipals del 22 de maig.
I és que si en les darreres eleccions de 2007, els talamanquins i talamanquines ja podien triar entre quatre candidatures, per aquest 2011 tindran cinc paperetes diferents per a dipositar dintre de l'urna. A les de CiU, ERC, PSC i PP, s'hi suma aquesta vegada Solidaritat Catalana. Aquest fet, que en principi es podria llegir com de normalitat democràtica entre la ciutadania, pot tenir una interpretació molt diferent si es té en compte que el proper 22 de maig només 132 persones d'aquest municipi estan cridades a votar. Són 5 candidatures per a 132 persones. Algú podria pensar que Talamanca és un municipi especialment polititzat i que els seus ciutadans viuen amb passió la festa democràtica de presentar llistes o anar a votar. Rés més lluny de la veritat: 61 persones van votar fa quatre anys a alguna de les 4 formacions que es presentaven llavors, o sigui, un 51,69% dels 118 convocats.
Per a fer-se una idea de la proporció de candidatures per a un municipi amb tant pocs habitants, el cas de Talamanca seria l'equivalent a que a Manresa es presentessin 1.983 llistes a les eleccions, o a Barcelona 43.287. I encara el cas de Talamanca, tot i ser el més extrem, no és l'únic a les nostres contrades: Mura també compta amb 5 llistes, per a un cens de 186, Gaià amb 4 candidatures per a 127 potencials votants, o Marganell, amb 5 llistes per a 239 electors. Tota una festa de la democràcia o una mostra de veïnatge mal administrat.
T'imagines 1.983 llistes electorals a Manresa? A Talamanca passa
Política
El segon poble amb menor cens del Bages (132 electors) acumula 5 llistes a les properes eleccions. Seria com si a Manresa es presentessin 1.983 candidatures o a Barcelona 43.287
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages rescata del passat la malvasia blanca-roja i l'oficialitza per a aquesta verema Pere Fontanals
-
Economia La Festa del Tomàquet del Bages celebra 10 anys aliant-se amb els vins de la comarca Pere Fontanals
-
Economia La DO Pla de Bages triomfa als Premis Vinari amb dos dels màxims guardons als escumosos Redacció
-
Economia La Ruta del Vi DO Pla de Bages presenta la seva oferta per acollir esdeveniments d'empresa Redacció
-
Cultura i Mitjans Estel Blay serà la pregonera institucional de la Festa Major de Manresa 2026 Redacció
Publicat el
05 de maig de 2011 a
les 22:00
Et pot interessar
-
Política
La prova sísmica de la nova seu de la Generalitat a Manresa es completa sense incidències
-
Política
Sant Salvador de Guardiola s'adhereix a la moció per aturar la tramitació del Plater
-
Política
El govern de Manresa acusa Junts de «faltar a la veritat» sobre el nou pavelló del Congost
-
Política
Junts lamenta que el nou pavelló del Congost no estarà en servei fins al 2030-31
-
Política
Junts Manresa portarà al ple una moció per recuperar el camp de futbol de Sant Pau
-
Política
Fem Poble-CUP escull Gemma Codina com a candidata a l'alcaldia de Sallent
