Els veïns que aquest diumenge han votat a la consulta popular de Monistrol de Calders (Moianès) han optat per l'anterior govern de la CUP. L'única mesa que s'ha instal·lat al municipi ha tancat a les vuit del vespre amb 183 vots, que representa un 30% del cens. La pregunta ha estat: Quin govern vol per a Monistrol de Calders. 146 vots, un 79,7%, han optat per un govern de la CUP, 9 han escollit mantenir l'actual coalició entre CiU i MDI-ERC (4,9%), 23 han optat per marcar la casella d'Altres (12,6) i 5 paperetes eren en blanc. La consulta ha arribat dos mesos després de la moció de censura impulsada per CiU i MDI –marca vinculada a ERC-, que van fer fora del govern municipal a la CUP un any després que hagués aconseguit l'alcaldia amb 193 vots.
La CUP s'ha donat per satisfeta amb els 146 vots que han votat a favor seu, ja que considera que validen els resultats de les municipals (a les eleccions en van aconseguir 193) i ha subratllat que ha tret aquest resultat tot i haver organitzat la consulta sense suport institucional, cosa que, a parer seu, ha fet que la gent no s'hagi mobilitzat tant.
L'exalcalde i regidor de la CUP de Monistrol de Calders, Ramon Vancells (CUP), s'ha mostrat molt content pels resultats de la consulta i per la participació que ha tingut, que ha superat el 30% del cens, i ha destacat que ha estat més elevada que la del 9-N.
Pel que fa als resultats, Vancells ha considerat que els 146 vots que ha obtingut la CUP signifiquen que no han perdut suports després d'un any de govern. En aquest sentit, ha subratllat que el referèndum "s'ha fet en precari" i que els votants han hagut de portar certificats d'empadronament i "anar a votar un dia que no és jornada electoral". Vancells ha assegurat que als 146 vots cal sumar les 23 paperetes que han optat per 'altres' perquè, segons ell, també "són contraris a la moció de censura" impulsada per CiU i MDI.
"Ens agradaria que els tres partits fóssim capaços de seure al voltant d'una taula i analitzar els resultats conjuntament per arribar a algun acord sobre el problema que s'ha generat", ha expressat en declaracions a l'ACN l'exalcalde de Monistrol. Una opció que Vancells dubta que sigui possible perquè, a parer seu, a CIU i MDI "els és indiferent" el resultat de la consulta. Amb tot, Vancells ha explicat que a la seva formació aquests resultats li serviran per saber "quin tipus d'oposició ha de fer", per "reforçar la idea que aquest govern és il·legítim" i per "intentar ser atractius al marge" del consistori.
Un 80% dels votants de la consulta de Monistrol de Calders opta per un govern de la CUP
Política
L'única mesa que s'ha instal·lat ha tancat a les vuit del vespre amb 183 vots, que representa un 30% del cens
ARA A PORTADA
-
-
Esports El CE Manresa encaixa la primera derrota de la temporada al camp del Tudelano (2-1) Pere Fontanals
-
Societat Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat Pere Fontanals
-
Esports Manel Deli es proclama campió del món M50 dels 100 quilòmetres en ruta a Galícia Pere Fontanals
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
Publicat el
18 de setembre de 2016 a
les 22:23
Actualitzat el
19 de setembre de 2016 a les
10:51
Et pot interessar
-
Política
ERC Sant Fruitós retreu que el gimnàs del Pla del Puig arribi amb dos anys de retard
-
Política
Endavant crea el primer nucli de l'organització al Moianès
-
Política
Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat
-
Política
Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa
-
Política
Junts per Manresa reclama revisar els contenidors massa a prop dels habitatges per prevenir incendis
-
Política
«Manresa no pot assumir més gent que necessita assistència social»
