[municipalsinformacional]
El portal Crónica Global ha publicat una projecció electoral sobre Manresa que donaria la victòria de les municipals de maig a Junts i un creixement del PSC que permetria que les dues formacions sumessin majoria absoluta en un hipotètic pacte per al govern municipal. De fet, aquesta fórmula, a banda de l'actual entre ERC i Junts, seria l'única possible per arribar als 13 regidors mínims per a fer majoria a l'Ajuntament de Manresa.
La projecció electoral publicada pel portal atorga 9 regidors a Junts (un més que el 2019), 7 a ERC (-1), 5 al PSC (+1), 3 a la CUP -per Fem Manresa?- (0), 1 al PP (+1) i 0 a Cs (-2). L'enquesta també ha preguntat sobre En Comú Podem, Vox i Valents.
La projecció electoral, però, presenta moltes mancances com el fet de basar-se en una mostra de 431 enquestats, que situa el marge d'error en 4,7 punts percentuals, en un sondeig realitzat en un molt ample període temporal, de l'1 de gener al 13 de març, i sobretot, que no pregunta sobre formacions que han confirmat la seva candidatura a la ciutat com Impulsem, vinculat al PDECat, o el FNC, i sí que ho fa sobre Vox i una pràcticament desconeguda Valents, de l'espai que va deixar Manuel Valls en el seu pas per l'Ajuntament de Barcelona.
Una projecció electoral de «Crónica Global» vaticina una possible majoria entre Junts i el PSC a Manresa
L'enquesta, amb un marge d'error de 4,7 punts, es descuida d'incloure Impulsem i FNC a la mostra i hi afegeix la desconeguda Valents de l'espai de Manuel Valls
ARA A PORTADA
-
-
-
Txell Ferré brilla a Funchal amb quatre medalles al Campionat d'Europa de natació artística Pere Fontanals
-
Els pèsols i les tavelles protagonitzen el sopar de primavera de les Temporades Gastronòmiques del Bages a Artés Pere Fontanals
-
Els pagesos de la Catalunya Central celebren una collita de cereal «espectacular», però que pot ser «ruïnosa» pels preus Pere Fontanals
Publicat el 20 de març de 2023 a les 19:13
Actualitzat el 20 de març de 2023 a les 19:19
Et pot interessar
-
Política Fem Manresa organitza una xerrada per analitzar els riscos del projecte de soterrament dels FGC a la ciutat
-
Política Un centenar de veïns es concentren a Moià per frenar la tramitació de la planta de biogàs
-
Política Moià: la diferència d'emprendre sense deutes a caixa
-
Política Castellbell i el Vilar prepara el relleu en la gestió de l'aigua a Mas Enric-Can Prat
-
Política Socialistes del territori demanen mesures assequibles per dignificar les urbanitzacions
-
Política Queixes sobre urbanisme, habitatge i mobilitat centren l'atenció de la Síndica a Manresa