Vox ha denunciat a la Fiscalia de Barcelona el grup Acció per la Independència per l'atac a la cripta del Terç de Requetès de Montserrat. La plataforma va anunciar aquest "sabotatge" el diumenge passat a través del seu compte a Twitter, on va penjar un vídeo on es veu la crema de diversos símbols, entre els quals una bandera franquista i estendards del Terç.
El partit d'extrema dreta hi veu delictes contra els sentiments religiosos, d'odi, de danys al patrimoni públic i d'ultratge a la bandera. El Terç de Requetès va ser una unitat militar de xoc integrada a l'exèrcit franquista durant la Guerra Civil. La cripta funerària, construïda el 1958, conté les despulles i els noms dels 319 membres del Terç morts a la guerra.
El partit d'extrema dreta demana a la fiscalia que practiqui diligències com requerir a Acció per la Independència la identificació dels autors dels fets, que declari el responsable legal del grup, que demani un informi a l'Abadia de Montserrat amb l'inventari dels danys causats, i que sol·liciti als Mossos d'Esquadra els informes elaborats.
Vox porta a Fiscalia la crema de símbols del Terç de Requetès de Montserrat
La plataforma va penjar un vídeo on es veu la crema de diversos símbols, entre els quals una bandera franquista i estendards del Terç
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
Publicat el 26 de juliol de 2021 a les 17:22
Et pot interessar
-
Política Dissabte començarà el període de votacions del pressupost participatiu de Sant Fruitós
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana
-
Política L'Ajuntament de Navàs aprova el pressupost més elevat de la seva història
-
Política La Generalitat farà obres de millora a les estacions d'autobús de Manresa i de Navàs