El col·lectiu A l'Aguait ha iniciat la campanya Qui ens vol insegures? per assenyalar els agents a qui interessa fer créixer el discurs de la inseguretat i la por com a estratègia per lucrar-se amb el negoci de serveis per, suposadament, fer-li front. Aquest divendres, membres del col·lectiu han portat a terme una acció contra la seu de Securitas Direct de Manresa, al carrer Enric Morera, davant la qual s'han concentrat i els han enganxat adhesius amb el lema Aquí es ven inseguretat.
A l'Aguait assenyala que des de 2008 Securitas Direct ha quadruplicat la seva facturació fins a obtenir uns beneficis de 126,5 milions d'euros el 2021. Tot plegat, segons assenyalen, "precaritzant els seus treballadors amb uns incentius que fa que la tàctica comercial sigui explotar les nostres pors". A més, en els darrers cinc anys, la companyia ha obtingut contractes de prop de 250.000 euros per part de les administracions públiques de Catalunya.
"Tota aquesta inversió i el clima de por i d'inseguretat que aquesta empresa i d'altres agents han contribuït a estendre, ha condicionat també els continguts dels mitjans de comunicació", asseguren. Així, s'ha arribat al punt que l'Estat espanyol, un dels més segurs de la Unió Europea, per davant de Bèlgica, Alemanya, Dinamarca o Regne Unit, "sigui també és el país amb més alarmes connectades del continent, més de 3 milions d'aparells", només per darrere dels EUA, la Xina i el Japó a nivell mundial.
Per tot això, A l'Aguait assegura que la sensació d'inseguretat que s'ha estès en els darrers anys "no és un fenomen natural, sinó completament induït".
A l'Aguait llança la campanya «Qui ens vol insegures?» assenyalant Securitas Direct
El col·lectiu assegura que la sensació d'inseguretat que s'ha estès en els darrers anys "no és un fenomen natural, sinó completament induït"
ARA A PORTADA
-
El Bages i el Moianès concentren 84,6 milions als pressupostos: consulta les inversions Pere Fontanals
-
Els detalls dels nous pressupostos: 4.000 milions en inversió i 1.900 per a habitatge Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
-
El dèficit fiscal es cronifica: 21.092 milions d'euros marxen de Catalunya i no tornen Lluís Girona Boffi | Marc Descals
-
Publicat el
15 d’abril de 2023 a
les 15:19
Actualitzat el
15 d’abril de 2023 a les
15:26
Et pot interessar
-
Societat
Súria obre la convocatòria d'ajuts socials econòmics 2026 per a persones i famílies
-
Societat
Petjades de colors senyalitzen noves rutes saludables pels carrers d'Avinyó
-
Societat
El Bages alça la veu a l'uníson per exigir un canvi de model ferroviari i millores a la R4
-
Societat
Una tesi manresana avisa: el 76% de les cuidadores geriàtriques té una salut mental pitjor que la mitjana
-
Societat
«Diuen que la justícia ha de ser cega; en els meus casos, ho acostuma a ser»
-
Societat
Sant Fruitós de Bages torna a oferir el campus Vitamina de Primavera per Setmana Santa
