El col·lectiu A l'Aguait ha iniciat la campanya Qui ens vol insegures? per assenyalar els agents a qui interessa fer créixer el discurs de la inseguretat i la por com a estratègia per lucrar-se amb el negoci de serveis per, suposadament, fer-li front. Aquest divendres, membres del col·lectiu han portat a terme una acció contra la seu de Securitas Direct de Manresa, al carrer Enric Morera, davant la qual s'han concentrat i els han enganxat adhesius amb el lema Aquí es ven inseguretat.
A l'Aguait assenyala que des de 2008 Securitas Direct ha quadruplicat la seva facturació fins a obtenir uns beneficis de 126,5 milions d'euros el 2021. Tot plegat, segons assenyalen, "precaritzant els seus treballadors amb uns incentius que fa que la tàctica comercial sigui explotar les nostres pors". A més, en els darrers cinc anys, la companyia ha obtingut contractes de prop de 250.000 euros per part de les administracions públiques de Catalunya.
"Tota aquesta inversió i el clima de por i d'inseguretat que aquesta empresa i d'altres agents han contribuït a estendre, ha condicionat també els continguts dels mitjans de comunicació", asseguren. Així, s'ha arribat al punt que l'Estat espanyol, un dels més segurs de la Unió Europea, per davant de Bèlgica, Alemanya, Dinamarca o Regne Unit, "sigui també és el país amb més alarmes connectades del continent, més de 3 milions d'aparells", només per darrere dels EUA, la Xina i el Japó a nivell mundial.
Per tot això, A l'Aguait assegura que la sensació d'inseguretat que s'ha estès en els darrers anys "no és un fenomen natural, sinó completament induït".
A l'Aguait llança la campanya «Qui ens vol insegures?» assenyalant Securitas Direct
Societat
El col·lectiu assegura que la sensació d'inseguretat que s'ha estès en els darrers anys "no és un fenomen natural, sinó completament induït"
ARA A PORTADA
-
-
-
Esports Un gol d'Iglesias al minut 90 corona la remuntada del CE Manresa contra l'Ebro Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Un matí de patrimoni obert fa descobrir el passat fronterer de les Torres de Fals Pere Fontanals
-
Societat Un centenar de persones celebren a Castelladral 10 anys de Papá Alpha al Senegal Pere Fontanals
Publicat el
15 d’abril de 2023 a
les 15:19
Actualitzat el
15 d’abril de 2023 a les
15:26
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa aprova el segon Pla d'Igualtat
-
Societat
Una desena de carrers de Manresa es tallaran diumenge al matí per la Cursa Urbana
-
Societat
Una obra de dos mesos ampliarà 175 metres de vorera al carrer Saclosa de Manresa
-
Societat
Manresa homenatjarà Quico Mestres amb actes, un llibre i el nou mirador a Santa Caterina
-
Societat
Manresa lidera l'índex de reciclatge entre les ciutats grans, amb un 72,37%
-
Societat
Més de 200 persones participen d'una jornada contra la soledat no desitjada a Manresa
