Àngel López, Rafa Garcia i Alba Casanovas, al saló de sessions de la Casa de la Vila. Foto: AjSú
El cicle "Entendre els nostres fills" va acabar dimarts passat, 5 d'abril, amb una xerrada dels esportistes suriencs Rafa Garcia i Alba Casanovas sobre la importància de l'esport per a infants i joves. L'organització del cicle va anar a càrrec de l'Ajuntament i de les associacions de mares i pares (AMPA) dels centres d'ensenyament de la vila.
Rafa Garcia, campió de Catalunya d'enduro, i Alba Casanovas, campiona de Catalunya i Espanya d'atletisme, van destacar que la pràctica de l'esport serveix per consolidar hàbits de disciplina i valorar la importància de l'esforç per aconseguir objectius.
Segons Rafa Garcia, la competitivitat enforteix la personalitat, peró també cal que els esportistes tinguin una sòlida preparació física i psicològica. Per la seva banda, Alba Casanovas va explicar que la competició esportiva és compatible amb una bona relació personal amb els rivals.
Els dos esportistes suriencs van coincidir en la importància dels pares per motivar els seus fills a la pràctica de l'esport. També van manifestar que és necessari compatibilitzar l'esport i els estudis a causa de la curta durada de les carreres esportives i les dificultats d'accedir al professionalisme.
La xerrada va ser presentada pel regidor d'Esports de l'Ajuntament de Súria, Àngel López, que va elogiar les trajectòries "molt destacades" de Rafa Garcia i d'Alba Casanovas. També va remarcar el bon nivell esportiu de Súria, amb figures destacades en diferents disciplines.
El cicle "Entendre els nostres fills" pretenia donar eines als pares i mares per millorar la relació amb els seus fills. L'anterior xerrada, celebrada el 16 de març, va estar dedicada a la importància de fomentar hàbits de lectura entre infants i joves. L'acte també formava part de les activitats del programa Municipi Lector.
Acaba el cicle sobre entendre els fills amb una xerrada sobre esport
Els suriencs Rafa Garcia i Alba Casanovas destacar la importància de l'esport per a tenir disciplina
ARA A PORTADA
-
La CGT acusa CCOO i UGT de «parasitar» la lluita educativa amb el seu «servilisme» al Govern Pere Fontanals
-
-
La jornada de protesta docent provoca una desena de talls de trànsit al Bages i el Moianès Pere Fontanals
-
Guerra oberta a les autoescoles: una demanda del Bages fa tremolar la cúpula de Barcelona Pere Fontanals
-
Publicat el
07 d’abril de 2011 a
les 20:21
Et pot interessar
-
Societat
Una vuitantena de persones reivindiquen la col manresana en un sopar a Santpedor
-
Societat
L'Institut Lacetània celebra 40 anys de jornades amb el focus en la producció i el consum sostenibles
-
Societat
L'actriu Mont Plans i 150 persones bufen les 25 espelmes de l'Equip d'Atenció Primària Artés
-
Societat
Memoria.cat publica en línia els continguts de l'exposició sobre Manresa l'any de la mort de Franco
-
Societat
L'ICS Catalunya Central valida una eina per millorar l'atenció a l'infart
-
Societat
Afectacions de trànsit al polígon de la Plana del Pont Nou de Manresa per treballs de pavimentació
