El Departament de Territori ha adjudicat les obres per a construir un tercer carril a la C-55 entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí "per millorar la seguretat i la funcionalitat del trànsit". Amb un pressupost de 2,1 milions d'euros, l'obra s'emmarca en el pla d'actuacions del Govern per a reduir les congestions, especialment en hora punta, entre Castellbell i Manresa.
L'obra permetrà millorar la funcionalitat de la C-55 en aquest entorn, on la carretera té un carril per sentit, amb la construcció d'un segon carril en sentit nord -entre Sant Vicenç i la ronda de Manresa- i d'una variant de caràcter urbà per reduir el trànsit a l'actual travessera de Castellgalí. Les obres començaran el primer trimestre del 2024 i s'allargaran cinc mesos.
Per implantar el nou carril, s'ampliarà la plataforma de la carretera en sentit Manresa. Aquesta actuació comportarà la construcció d'una escullera per a protegir el terraplè de la carretera de possibles erosions i l'adequació de diversos elements de drenatge. A més, es complementarà amb la instal·lació de barreres de seguretat, senyalització i abalisament. Així mateix, inclourà la millora del ferm a Castellgalí, en el tram entre la rotonda que dona servei al polígon industrial Pla del Riu I i la rotonda d'encreuament de la C-55 i la BV-1229.
Les obres abasten una longitud d'1,2 quilòmetres.
Adjudiquen les obres del tercer carril a la C-55 entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí
Societat
Els treballs compten amb un pressupost de 2,1 milions d'euros per a una longitud total d'1,2 quilòmetres
- La C-55 al seu pas per Sant Vicenç de Castellet -
- Territori
ARA A PORTADA
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
-
Economia Aigües Manresa tanca l'exercici 2025 amb 26,9 milions de facturació i una forta aposta digital Pere Fontanals
-
Successos La Fiscalia arxiva la denúncia contra l'Ajuntament de Castellbell pel cas del Mas Brunet Redacció
Publicat el
07 de novembre de 2023 a
les 18:06
Actualitzat el
07 de novembre de 2023 a les
18:15
Et pot interessar
-
Societat
El carrer Puigmal de Manresa quedarà tallat dos dies per completar la urbanització del sector
-
Societat
Instal·len un nou pas de vianants semaforitzat a les Bases de Manresa
-
Societat
Sant Fruitós invertirà 40.000 euros per renovar cinc parcs infantils del municipi
-
Societat
Manresa mostra el seu condol per les víctimes dels terratrèmols de Veneçuela
-
Societat
Moià estrena dimecres els contenidors tancats per duplicar el percentatge de reciclatge
-
Societat
La Masoveria Urbana de Manresa condiciona 24 habitatges en una dècada i ofereix llar a 80 persones
