El Departament de Territori ha adjudicat les obres per a construir un tercer carril a la C-55 entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí "per millorar la seguretat i la funcionalitat del trànsit". Amb un pressupost de 2,1 milions d'euros, l'obra s'emmarca en el pla d'actuacions del Govern per a reduir les congestions, especialment en hora punta, entre Castellbell i Manresa.
L'obra permetrà millorar la funcionalitat de la C-55 en aquest entorn, on la carretera té un carril per sentit, amb la construcció d'un segon carril en sentit nord -entre Sant Vicenç i la ronda de Manresa- i d'una variant de caràcter urbà per reduir el trànsit a l'actual travessera de Castellgalí. Les obres començaran el primer trimestre del 2024 i s'allargaran cinc mesos.
Per implantar el nou carril, s'ampliarà la plataforma de la carretera en sentit Manresa. Aquesta actuació comportarà la construcció d'una escullera per a protegir el terraplè de la carretera de possibles erosions i l'adequació de diversos elements de drenatge. A més, es complementarà amb la instal·lació de barreres de seguretat, senyalització i abalisament. Així mateix, inclourà la millora del ferm a Castellgalí, en el tram entre la rotonda que dona servei al polígon industrial Pla del Riu I i la rotonda d'encreuament de la C-55 i la BV-1229.
Les obres abasten una longitud d'1,2 quilòmetres.
Adjudiquen les obres del tercer carril a la C-55 entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí
Els treballs compten amb un pressupost de 2,1 milions d'euros per a una longitud total d'1,2 quilòmetres
ARA A PORTADA
-
Unes 300 persones es concentren a Sant Joan de Vilatorrada contra l'agressió a un menor Pere Fontanals
-
Cops de colze de l'extrema dreta per capitalitzar la indignació per l'agressió de Sant Joan Pere Fontanals
-
Un alumne de 3r d'ESO de Sant Fruitós, presumpte autor de l'agressió a un menor a Sant Joan de Vilatorrada Pere Fontanals
-
-
Quantes plaques solars haurà d’acollir el teu poble? Consulta-ho municipi a municipi Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
07 de novembre de 2023 a
les 18:06
Actualitzat el
07 de novembre de 2023 a les
18:15
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de blau pel Dia Mundial del Parkinson
-
Societat
L'Assemblea de Centres del Bages acusa el Govern de «propaganda» en l'àmbit educatiu
-
Societat
Gemma Garrigosa presenta a Manresa el seu llibre sobre salut i transformació personal
-
Societat
Sant Vicenç prepara el segon Mercat Origen Montserrat
-
Societat
Tall de trànsit a la plaça Llisach per obres al passeig de la República
-
Societat
La veu gitana ressona a l'Ajuntament de Manresa en el 8 d'abril
