L'Ajuntament de Manresa lliura els premis del XX Concurs Idees Joves

Aquest dijous s'ha celebrat el lliurament dels premis que fomenten l'esperit emprenedor entre els estudiants de la capital del Bages

  • Foto de grup dels alumnes reconeguts amb els premis Idees Joves -
Publicat el 23 de maig de 2024 a les 16:58

Aquest dijous s'ha celebrat a la Sala de Columnes de l’Ajuntament de Manresa la XX edició del Concurs Idees Joves, en el marc de la 6a edició de la Setmana de l'emprenedoria a Manresa i Comarca que promou ProManresa, l’Agència de Desenvolupament Local de l’Ajuntament de Manresa, amb el suport de la Diputació de Barcelona. Idees Joves va dirigit a joves de Batxillerat i Cicles Formatius i té com a objectiu fomentar la cultura i els valors de l'emprenedoria. 

L’acte ha comptat amb l’assistència d’una vintena d’alumnes i professorat dels Instituts Pius Font i Quer, Guillem Catà i Joviat, que han rebut els premis de la mà del regidor d’Ocupació i Emprenedoria de l’Ajuntament de Manresa, Lluís Vidal Sixto Orozco, el qual ha felicitat alumnat i professorat per la feina feta i ha destacat la importància d'un projecte que té l’objectiu d’incentivar els nois i noies a desenvolupar la seva curiositat en la recerca d’oportunitats de negoci. 

Al llarg del darrer curs s’han impartit diferents tallers (sessions de dues hores per part de persones expertes en emprenedoria). En total, hi han participat sis centres, 928 estudiants, i s’han realitzat 53 sessions. En els tallers s’han treballat temàtiques com Viure del que t’agrada és possible; La viabilitat econòmica del meu negoci; La importància del videomòbil; Les cooperatives, una manera diferent de fer empresa; Connecta i Conquesta! Màrqueting i Comunicació a l’Era Digital, i La muntanya russa de la persona emprenedora.

En paral·lel als tallers, al llarg del curs s’ha organitzat el concurs d’idees emprenedores. En aquesta edició s’han presentat 59 projectes, competint en tres categories diferents: millor idea empresarial; millor pla d’empresa (batxillerat); i millor pla de viabilitat (cicles formatius). En cada categoria hi ha dos premiats: un primer premi per valor de 350 euros, i un segon de 175 euros. A més, es lliuren també dos premis especials de 175 euros cadascun: premi al projecte més ben elaborat i premi a la idea més innovadora.

Els aspectes que s’han valorat són la presentació i els aspectes formals; el grau d’innovació; el desenvolupament de la idea de negoci; el rigor del pla econòmic i financer; i el grau d’inclusió de la perspectiva social i solidària.

Projectes premiats

Premi a la millor idea empresarial, al projecte BIOFOAM: Sistema de packaging de llaunes biodegradable
Autors/es: Èlia Arisó Marzo; Natàlia Claret Caballé i Jiayue Liu Chen
Centre/curs: Joviat – 1r Batxillerat

Accèssit a la millor idea empresarial, al projecte SUSTAINABLE ROYALS: Pont (passera) desmuntable fet amb fusta
Autors/es: Ferran Cuberta Gasca, Aniol Argerich Canet i Xavier Andrés Pozo
Centre/curs: Joviat – 1r Batxillerat

Premi al millor pla de viabilitat (batxillerat), al projecte DELÍCIES 3D: Pastisseria personalitzada amb tecnologia 3D
Autors/es: Judit Paul Martínez, Martina Masgrau Verdugo i Marc Comajuncosa Larégula
Centre/curs: Pius Font i Quer – 2n Batxillerat

Accèssit al millor pla de viabilitat (batxillerat), al projecte DREAMERS: Disseny i distribució de moda juvenil
Autors/es: Héctor Pastor Checa, Biel Cots Molins
Centre/curs: Joviat – 2n Batxillerat

Premi al millor pla de viabilitat (cicles formatius), al projecte ESPAI UNDERGROUN: Sala de concerts
Autors/es: Mar Bastardas Llobet, Yuliana Omaña i Kaoutar Kadri
Centre/curs: Guillem Catà – CF Educació Infantil

Accèssit al millor pla de viabilitat (cicles formatius), al projecte PLANIFICA I CREA: App de gestió de centres d’estètica
Autors/es: Paula Abadias Sanmauro
Centre/curs: Guillem Catà – CF Estètica

Premi especial al projecte més innovador, al projecte HYDROPURE: Dispositiu domèstic de reaprofitament de l’aigua
Autors/es: Clàudia Bausili Vilaseca, Ignasi Rebordosa Cots, Martí Samà Soldevila i Biel Mor
Centre/curs: Joviat – 1r batxillerat

Premi especial al projecte més ben treballat, al projecte ROLEM FIT: Centre d’esport i salut
Autors/es: Aleix Vicens Cuartas, Ronny Villegas i Arnau Roncal
Centre/curs: Pius Font i Quer – 2n batxillerat