Després de més de 150 anys el carrer Alfons XII ha perdut el seu nom originari i ha passat a anomenar-se passeig de la República, tal i com havia aprovat el ple de Manresa després de l'informe del Comissió del Nomenclàtor de la ciutat. Aquest dijous, primer dia del programa de Festa Major de Manresa, s'ha descobert la placa amb el nou nom i els borbons han deixat de tenir presència en les adreces de la ciutat.
En un acte senzill però sentit, l'historiador manresà del Centre d'Estudis del Bages, Francesc Comas, el president del Memorial Democràtic, Jordi Font, la regidora de Cultura, Anna Crespo, i l'alcalde de Manresa, Marc Aloy, han fer breus parlaments després de la descoberta de la placa amb el nom de passeig de la República.
En els parlaments, Comas ha recordat que el carrer Alfons XII va rebre aquest nom 100 anys abans que es portés a terme la seva obertura, ja a la dècada dels 70 del segle passat, quan es va poder obrir el carrer des de la plana de l'Om. "El carrer s'havia dibuixat la segona meitat del segle XIX, amb l'arribada del tren a la ciutat i per donar un accés diàfan fins al centre", però no es va poder dur a terme per l'oposició d'algun dels propietaris dels immobles que obstaculitzaven l'accés.
Font ha destacat la importància de treure símbols que a vegades el costum fa "que siguin invisibles als nostres ulls", però que és important que no hi siguin. Alfons XII no va tenir cap relació amb Manresa i el seu regnat no es va caracteritzar per elements democràtics.
A l'acte hi han assistit molts regidors de les forces del govern municipal, ERC i Junts, i també del PSC i de Fem Manresa, que a través de la CUP va ser qui va fer la proposta de canvi de nom fa cinc anys.
[noticia]99010[/noticia]
[noticia]99005[/noticia]
Alfons XII cau del nomenclàtor i Manresa es queda sense borbons als seus carrers
Societat
Aquest dijous s'ha descobert la placa del passeig de la República a l'antic carrer Alfons XII
ARA A PORTADA
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
-
Successos Llibertat vigilada per als altres dos menors detinguts per l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Un miler de persones torna a dir prou a la inseguretat a Manresa després del crim de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Successos Les vides desestructurades de Pere i Otman, els dos menors acusats de l'homicidi a Manresa Pere Fontanals
-
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
26 d’agost de 2021 a
les 21:16
Actualitzat el
26 d’agost de 2021 a les
22:30
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
