El Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya, Clam, 2023 continua confirmant films i convidats excepcionals a la seva selecció. Aquest dilluns ha anunciat les dues sessions sorpreses d'aquesta edició, que inclouen dos títols molt esperats que arriben abans de la seva estrena comercial.
El primer que es projectarà és Alimañas, debut en la direcció de Jordi Sánchez i Pep Anton Gómez, creadors amb una extraordinària experiència, especialment a la televisió i al teatre. Jordi Sánchez és una cara coneguda del gran públic gràcies als seus papers protagonistes a les sèries Plats bruts i Aquí no hay quien viva. Juntament amb Pep Anton Gómez, han estat darrere, com a dramaturgs, d'una llarga llista d’èxits teatrals, entre els quals es troben Excuses, Mama i El eunuco, entre molts altres.
Alimañas és una comèdia que ens porta al cap les sàtires socials de Berlanga i Azcona, un cinema carregat de tanta crítica com d'humor i que sempre aborda la nostra quotidianitat més immediata. En el film, uns fills desitgen que la seva mare anciana es mori d'una vegada per heretar els seus diners i així solucionar una vida plena de precarietats. Entre el nodrit cartell d’estrelles del film destaquen el propi Jordi Sánchez, així com Carlos Areces, Silvia Abril, Carmina Barrios, Loles León i Antonio Resines, entre altres.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eyhlVeJmBUY[/youtube]
Sánchez i Gómez presentaran en persona al Bages Centre aquest film distribuït per Sony Pictures el proper divendres a 3/4 de 8 del vespre.
El segon film és La contadora de películas, de Lone Scherfig, que poques hores abans haurà inaugurat el Festival de Valladolid. Tres grans intèrprets internacionals encapçalen el repartiment: Bérénice Bejo (El artista), Daniel Brühl (Malditos bastardos) i Antonio de la Torre (Volver). El film és una ambiciosa producció que té com a context el cop d'estat que va perpetrar Pinochet a Xile i que protagonitza una nena, María Margarita, qui fuig de la realitat a través de la seva habilitat per narrar amb vivesa i entusiasme els films que acaba de veure. Partint de la novel·la homònima de Hernán Rivera Letlier, Isabel Coixet (Mi vida sin mí) i Walter Salles (Diario de motocicleta) signen un guió que ha dirigit la sempre eficaç realitzadora danesa Lone Schefig, responsable d'An education, One day, i Italiano para principiantes, entre altres.
Estrenada mundialment al Festival de Toronto, La contadora de películas és una de les grans apostes d'aquest any de la distribuïdora i productora A Contracorriente, i es podrà veure el proper diumenge a les 5 de la tarda als Bages Centre.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vjvnddYBAZU[/youtube]
Aquestes dues noves aportacions al Clam 2023 acompanyen la resta de les estrenes i convidats ja anunciats, entre els quals també hi ha els Premis d’Honor Jaume Figueras i Silvia Munt, així com l’humorista Berto Romero; la directora de l'Acadèmia del Cinema Català, Judith Colell, o els cineastes Celia Rico, Marcel Barrena, Gabriel Campoy i Guillem Lafoz, entre altres.
«Alimañas» i «La contadora de películas», films sorpresa del festival Clam
Societat
Jordi Sánchez i Pep Anton Gómez presentaran el seu film als Bages Centre abans de la seva estrena comercial
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat No desdoblar la C-55 costaria més de 3.700 milions d'euros en vint anys, segons un estudi ACN
-
Cultura i Mitjans Memoria.cat publica un documental sobre el centenari dels Magatzems Jorba de Barcelona Pere Fontanals
-
Societat La PAHC es concentra a la seu del PSC de Manresa per escalfar la vaga general de l'11-N Pere Fontanals
Publicat el
16 d’octubre de 2023 a
les 23:19
Actualitzat el
16 d’octubre de 2023 a les
23:36
Et pot interessar
-
Societat
Manresa reunirà responsables de salut mental de Catalunya en una jornada sobre art i cultura
-
Societat
La Fundació del Convent de Santa Clara envia a Ucraïna material sanitari donat per Roca
-
Societat
Manresa reunirà mig miler de professionals socials en el 6è Congrés de Serveis Socials
-
Societat
Althaia implanta per primera vegada a Manresa un marcapassos sense cables
-
Societat
Premi nacional de mobilitat per al servei de bicicletes elèctriques Baik de Manresa
-
Societat Fonollosa rep un estudi per conèixer l'estat de la cobertura de telefonia mòbil al municipi
