Althaia ha comprat un aparell per a fer anàlisis ràpids per a la detecció del coronavirus, segons ha explicat l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, durant el ple que s'ha celebrat aquest dijous via telemàtica.
L'Ajuntament ha aprovat l'aportació de 30.000 euros per a la compra d'aquest aparell que permetrà conèixer el resultat dels test de coronavirus en un marge de temps que oscil·la entre les 8 i les 14 hores.
L'aparell, inclosa la seva instal·lació i validació, té un cost aproximat de 90.000 euros, de manera que el consistori n'aportarà una tercera part via subvenció directa. Si tot va segons el previst, es preveu que a partir d'aquest dissabte es puguin començar a fer els primers tests.
L'aparell, a més, donarà servei passada la crisi del coronavirus, perquè també analitza la presència d'altres tipus de virus i bacteris sempre des de solucions líquides.
En la mateixa modificació de crèdit, l'Ajuntament també ha aprovat reservar 40.000 euros per a l'adquisició d'equips de protecció individual que ja ha començat a fer.
Althaia compra un aparell per tenir els resultats dels tests de coronavirus en 8 hores
L'Ajuntament de Manresa ha aprovat aquest dijous una aportació de 30.000 euros per a la seva adquisició
Ara a portada
Publicat el 02 d’abril de 2020 a les 18:12
Et pot interessar
-
Societat El COAC cedeix a Plataforma per la Llengua l'ús de la sala de reunions de la Casa Lluvià
-
Societat L'Ajuntament de Manresa iniciarà dilluns la reurbanització del carrer Santa Maria
-
Societat L'Ajuntament de Manresa i la Federació de barris renoven el conveni del Pla de Desenvolupament Comunitari
-
Societat Obertes les inscripcions a la 18a edició del campus d'estiu Vitamina de Sant Fruitós