Alumnes de Sant Salvador i Avinyó participen en un projecte de consciència mediambiental

Publicat el 09 de febrer de 2018 a les 11:21
Actualitzat el 09 de febrer de 2018 a les 11:26
Un total de 110 alumnes de dues escoles del Bages estan participant en la sisena edició dels Projectes Compartits, organitzats pel Camp d'Aprenentatge del Bages i el Consorci del Bages per a la Gestió de Residus. Es tracta d'uns projectes en què es treballa la problemàtica dels residus a partir de diverses activitats i que culmina amb un acte on els participants fan propostes per millorar els índexs de reciclatge i la gestió ambiental als seus centres.

En aquesta edició hi participen les escoles Montserrat de Sant Salvador de Guardiola i Barnola d'Avinyó. L'escola Montserrat ha començat el porta a porta a l'escola. Durant el curs faran un seguiment i analitzaran quins residus en llencen i  fins i tot els pesaran, per tal de comparar si la separació de residus i el reciclatge han millorat durant el curs. A més, també han posat en marxa una competició per veure quina és la classe que utilitza menys paper d'alumini als esmorzars. En aquest sentit, el Consorci del Bages per a la Gestió de Residus ha repartit embolcalls d'entrepà reutilitzables als alumnes de cinquè i sisè -els cursos que participen a la iniciativa-,  per promoure que es redueixi l'ús del paper d'alumini.

L'escola Barnola, per la seva banda, van aprofitar que aviat Avinyó començarà la recollida porta a porta al municipi per rebre la visita del regidor responsable, que els va explicar com funcionava aquest sistema i va respondre les preguntes dels alumnes. També prepararan, en els propers dies, una enquesta per saber si les famílies reciclen a casa i analitzaran els contenidors del pati i els espais comuns per mirar si reciclen bé. En aquest cas també s'han repartit els embolcalls reutilitzables als alumnes que participen a la proposta, els de cinquè.

Les classes participants tindran unes setmanes per a fer diverses activitats, amb la col·laboració del Camp d'Aprenentatge i del Consorci del Bages per la Gestió de Residus, i per anar informant de les seves propostes i interactuant amb l'altre centre a través d'un blog. 

La finalització del projecte consistirà en gravar uns espots amb els alumnes per sensibilitzar la població amb les conclusions que hagin sorgit de la diagnosi feta durant els Projectes. El dia 13 de juny es celebrarà un acte de cloenda al municipi de Sant Salvador de Guardiola on visualitzaran els espots conjuntament a l'auditori del poble i responsables polítics dels dos municipis participants donaran un diploma de reconeixement a la feina feta a les escoles.