El Servei Prelaboral d'AMPANS, que dóna servei actualment a 25 persones, ha estat la guanyadora de la segona edició del concurs Es-Pot sobre salut mental amb l'audiovisual titulat "La fortalesa és vida". Més d'un centenar de persones, majoritàriament representants de centres de salut mental de tot Catalunya que s'havien presentat al certamen, van ser presents a l'acte d'entrega del premi que es va fer al Teatre Muncipal de Vilafranca del Penedès, aquest cap de setmana.
L'espot guanyador es va plantejar com una Lip-dub, perquè aquest format permetia la participació de totes les persones usuàries del servei, i li donava dinamisme i agilitat. A través de la Lip-dub es podia mostrar també les diverses activitats que es duen a terme el servei: informàtica, manipulats o la restauració de mobles, a més de mostrar el treball en equip, la comunicació no verbal, la gestualitat i la mirada a la càmera. També l'eslògan utilitzat a l'espot "No et deixis vèncer pel teu trastorn mental, confia en les teves fortaleses" es va treballar entre totes les persones que reben assistència al Servei Prelaboral d'AMPANS. Aquest servei, que AMPANS va posar en funcionament al 2007, atén a 25 persones afectades de trastorn mental, perquè adquireixin les competències i habilitats necessàries perquè es puguin incorporar al mercat laboral i puguin recuperar els hàbits laborals.
L'ES-POT és una iniciativa creada pel Servei Prelaboral Entrem-hi, el Club Social el Turó i el Centre de Dia del CSMA de l'Alt Penedès, per a fomentar la creació audiovisual dels usuaris de serveis de salut mental de Catalunya. El tema del concurs era "Les fortaleses de les persones amb alguns problemes de salut mental: un punt de vista positiu". Aquest és el segon any que s'organitza el certamen i l'any passat AMPANS, ja va quedar entre els finalistes.
L'espot d'AMPANS, premiat amb 500 €, es pot veure en aquest enllaç http://www.youtube.com/watch?v=7EE2Ko5_Ln0
AMPANS guanya el 1r premi ES-POT, sobre Salut Mental
És l'únic que es convoca a Catalunya per fomentar la creativitat i les tècniques audiovisuals entre les persones usuàries dels Serveis de Salut Mental
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de desembre de 2010 a
les 17:03
Et pot interessar
-
Societat
UManresa lidera el front universitari per erradicar l'estigma en la salut mental
-
Societat
Mig miler de participants de la Marxa del Pelegrí s'aturen a esmorzar a la Fira del Montserratí
-
Societat Dimecres es tallarà el trànsit en un tram de l'avinguda Bertrand i Serra
-
Societat
L'Associació Memòria i Història de Manresa celebra el seu 20è aniversari amb un dinar commemoratiu
-
Societat
L'Associació de Veïns de Viladordis presenta el calendari d'activitats per al 2026
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de blau pel Dia Mundial del Parkinson
