[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6kDReUV1MLc[/youtube]
Coincidint amb la setmana del 8 de març, Ampans posa en marxa una campanya audiovisual amb les dones com a protagonistes. Amb el nom Dones valentes, treballadores i amb discapacitat, l'entitat vol fer visible un col·lectiu de persones que està doblement discriminat; pel fet de ser dona i per tenir una discapacitat. Durant tota la setmana publicarà un vídeo cada dia amb les dones com a protagonistes.
La feina és un aspecte clau per a la plena inclusió de les persones, no només perquè garanteix la seva independència econòmica i afavoreix la seva autodeterminació, sinó també perquè amplia l'espectre de relacions socials i vitals que són normals per a la resta de la població.
La taxa d'atur de les dones amb discapacitat ha estat tradicionalment més elevada que la dels homes amb discapacitat i que les dones sense discapacitat. Segons l'últim informe de l'Observatori sobre discapacitat i mercat de treball, a Espanya, les dones amb discapacitat presenten un 39% menys d'activitat, un 32% menys de taxa d'ocupació i un 7% més d'atur que les dones sense discapacitat. També el salari anual de les dones amb discapacitat és un 15,5% inferior.
A més dels desavantatges econòmics i professionals, les dones amb discapacitat també pateixen més violència de gènere. Segons la Macroenquesta de violència contra la dona (2015), a Espanya hi ha un 23% de dones amb discapacitat que manifesten haver patit violència física i/o sexual, davant d'un 15% de dones sense discapacitat.
Ampans reivindica el paper de les Dones amb discapacitat
Societat
Amb el testimoni de 6 dones que treballen al CET de l'entitat i que es difon a través de les xarxes socials
ARA A PORTADA
-
Successos El comiat multitudinari a Pau Simon omple Sant Martí de Torroella enmig d'un profund dolor Pere Fontanals
-
Societat Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria Pere Fontanals
-
Successos Què sabem i què no de l'accident a les mines de Súria on ha mort un treballador de 26 anys Pere Fontanals
-
Publicat el
05 de març de 2019 a
les 09:58
Actualitzat el
05 de març de 2019 a les
10:03
Et pot interessar
-
Societat
El bus del Centre Històric de Manresa es consolida ràpid amb més de 80 viatgers diaris
-
Societat
Els projectes juvenils del CAE refermen el seu paper d'acompanyament a infants i adolescents
-
Societat
Tallaran tres setmanes el carrer Dibuixant Joan Vilanova per renovar el clavegueram
-
Societat
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Societat
La plaça de la Creu tindrà afectacions de trànsit per unes obres en un pas de vianants
-
Societat
Les obres al carrer Barreres obligaran a modificar els accessos al Centre Històric
