Dues furgonetes dels antidisturbis dels Mossos d'Esquadra i dues patrulles policials més, han tancat el carrer de les Escodines al trànsit aquest dijous al matí i han fet fora de casa seva un home que portava 3 anys vivint en un pis del número 30 d'aquest carrer, que és propietat del fons voltor Divarian.
El desnonament provenia d'una ordre del jutjat de Manresa que s'havia dictat sense data ni hora d'execució. Aquest fet ha agafat a contra peu la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAHC Bages), que només s'ha pogut mobilitzar quan l'afectat ja havia estat expulsat de casa seva, i els agents controlaven els accessos al carrer.
Segons han assegurat fonts de la PAHC a NacióManresa, l'home havia cursat una demanda de lloguer social a la propietat i havia comunicat aquest fet tant als Serveis socials municipals com al propi jutjat. A dia d'avui, el fons Divarian no ha respost aquesta solicitud, tot i que està obligat a atendre-la per llei.
Aquest era el segon intent de llançament de l'afectat. El primer, que es va dur a terme fa dos mesos, va poder ser aturat gràcies a la mobilització popular a través de la PAHC. Aquesta vegada, al no tenir una data assenyalada, l'activació de la plataforma no s'ha pogut dur a terme de forma tant efectiva. Una vintena d'activistes s'han mobilitzat quan l'home ja havia estat fet fora de casa seva, tot i que n'anaven arribant més que, un cop consumat el desnonament, s'han dirigit a davant de la regidoria de Drets Social i han tallat la carretera de Vic.
L'home vivia sol a la casa, tot i que està divorciat i té la custòdia compartida dels seus tres fills, que convivien amb ell amb freqüència a l'habitatge.
[noticia]108462[/noticia]
Ampli dispositiu policial per desnonar un home que fa 3 anys que vivia en un pis d'un fons voltor
Societat
Segons assegura la PAHC, té tramitada la demanda de lloguer social i els Serveis social i els jutjats tenen coneixement d'aquest fet
ARA A PORTADA
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
16 de març de 2023 a
les 08:41
Actualitzat el
16 de març de 2023 a les
22:33
Et pot interessar
-
Societat
Aixequen el confinament dels tres nuclis afectats per l'incendi de Navarcles
-
Societat
Entra en Joc tanca el curs consolidant-se com un espai educatiu i comunitari de referència a Manresa
-
Societat
Sant Fruitós supera per primer cop el 55% de recollida selectiva
-
Societat
Obres al clavegueram tallaran durant almenys cinc dies el carrer Sant Antoni Maria Claret
-
Societat
L'Associació de Municipis del Camí Ignasià i els Jesuïtes segellaran una aliança per impulsar la ruta
-
Societat
Les Enramades del carrer Nou ompliran Sant Fruitós amb tres dies de festa i tradició
