Alumnes fent sabó a partir d'oli usat. Foto: Catpress
Oli d'oliva usat, una mica de sosa càustica, algun altre ingredient… i obtenim un sabó que podem utilitzar per a llevar taques, per a la rentadora o per a rentar plats. Aquesta és l'experiència que proposa el nou taller que s'inclou en l'oferta educativa conjunta del Consorci del Bages per a la Gestió de Residus i del Camp d'Aprenentatge del Bages. De moment, aquest taller s'ha dut a terme, de forma experimental, amb diferents grups d'adults i amb alumnes de l'escola Els Roures de Sant Feliu Saserra.
Aquesta activitat realitza un procés de reciclatge complet, des dels residu inicial fins al producte resultant. Se li dóna un bon destí a l'oli d'oliva utilitzat i s'evita que, en cas que no es porti a la deixalleria, es llenci per l'aigüera i contamini l'aigua. A més, el taller reprodueix una activitat històrica, ja que des de fa segles el sabó es produïa a partir d'olis vegetals o grasses animals. A més, també es realitza una pràctica de química i s'explica el procés de saponificació i la funció del sabó.
Aquest taller té una durada de dues hores i es realitzarà en aquells centres educatius que ho sol·licitin (a partir de cicle superior de primària) i també a grups d'adults.
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de març de 2011 a
les 19:48
Et pot interessar
-
Societat
Althaia acomiada 23 residents que finalitzen la seva formació especialitzada
-
Societat
El Consell Comarcal del Bages impulsa un projecte per escoltar els joves sobre Europa
-
Societat
El CAE consolida el creixement de l'àrea de Joves amb més participació
-
Societat
La Creu Roja al Bages inaugura a Manresa l'exposició «Dones davant la guerra»
-
Societat
Restablert amb restriccions el pas de trens entre Terrassa i Manresa
-
Societat
Els mestres del Bages convoquen una marxa col·lectiva de Manresa a Barcelona
