Aquesta setmana s’ha publicat la resolució de concessió de 22 ajuts del Programa LEADER al territori de la Catalunya Central per un import total de 675.273,42 euros.
Cal remarcar l’important efecte multiplicador dels ajuts LEADER, ja que per cada euro de subvenció concedida, es genera una inversió de 4,37 euros. Així, els projectes aprovats en aquesta convocatòria suposaran una inversió conjunta de 2.952.718,21 euros. El programa LEADER és finançat amb un 57% pel Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya i en un 43% pel FEADER, de la Unió Europea.
L’objectiu del programa LEADER és millorar la qualitat de vida en les zones rurals, donant suport econòmic tant a projectes d’iniciativa privada, com d’iniciativa pública, que contribueixin al desenvolupament econòmic del seu territori.
La tramitació d’aquests ajuts es realitza des d’onze associacions arreu de Catalunya, sense afany de lucre, en les quals estan representades diverses empreses, entitats i institucions del territori, tant públiques, com privades. En el cas de l’Associació pel Desenvolupament Rural de la Catalunya Central (ADRCatCentral), es gestionen les sol·licituds del Berguedà, el Lluçanès, el Moianès i diversos municipis tant del Bages (Mura, Talamanca, Súria, Navàs i Gaià) com d’Osona (Santa Eulàlia de Riuprimer, Muntanyola i Santa Cecília de Voltregà).
De les inversions aprovades enguany, tres es desenvoluparan al Bages, 13 al Berguedà, quatre al Moianès i dos al Lluçanès. Dos dels beneficiaris són entitats públiques, quatre són empreses agroalimentàries i els altres 16 es localitzen sobretot en el sector del turisme i la indústria.
A més, gràcies a les ajudes de la convocatòria LEADER 2020, es consolidaran 240 llocs de treball i se’n crearan 16 nous al territori de la Catalunya Central.
Aprovats 22 projectes de la convocatòria LEADER 2020 amb una inversió de gairebé 3 milions d’euros
De les inversions aprovades enguany, tres es desenvoluparan al Bages, tretze al Berguedà, quatre al Moianès i dos al Lluçanès
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de juny de 2021 a les 18:39
Et pot interessar
-
Societat
Manresa firma convenis amb Fundació Germà Tomàs Canet i Càritas per projectes sociolaborals
-
Societat
L'Escola Montserrat consolida el Sopar de Cap d'Any en Companyia
-
Societat
Afectacions de trànsit i recomanacions de seguretat per a la Cavalcada de Reis
-
Societat
Manresa dona veu als refugiats de guerra en una nova Jornada Mundial de la Pau
-
Societat
La Sira és el primer nadó del 2026 al Bages amb un naixement a les 00.41h
-
Societat
Un cinquè premi de la Grossa de Cap d'Any cau a Súria
